Pregled stranice “Pošiljke“ i pakovanje pošiljaka

Uvod

Ovaj dokument opisuje kako da koristite stranicu „Pošiljke“ na Ananas Seller Portalu, uključujući postupak obrade, pakovanja i praćenja statusa pošiljaka.

Opšti pregled stranice „Pošiljke“

Klikom na tab „Pošiljke“ na Seller Portalu otvara se stranica sa prikazom pošiljaka koje treba spakovati.

Dostupne informacije o pošiljkama na stranici:

  • ID pošiljke – jedinstveni identifikacioni broj svake pošiljke. Informaciju o broju pošiljke imaju prodavac, kurir, kupac i Ananas platforma.
  • Tip pošiljke – Standardna ili Lux pošiljka.
  • Status pošiljke – Trenutni status u kome se pošiljka nalazi.
  • Vrednost pošiljke (zbir proizvoda)
  • Datum potvrde porudžbine
  • ID porudžbine (koja može obuhvatiti više pošiljaka)
  • Skladište za slanje

Proces obrade pošiljke

U prethodnom dokumentu videli smo kako porudžbina “postaje“ pošiljka, a da bi pošiljka bila spremna za dalju isporuku, neophodno je proći kroz nekoliko jednostavnih koraka na Seller Portalu. To pre svega znači:

  • Klikom na ID pošiljke otvara se detaljan prikaz pošiljke
  • Dostupne opcije:
    • Potvrdi pakovanje
    • Otkaži pošiljku

Koraci za potvrdu pakovanja:

  1. Potvrđujete broj pakovanja i količinu proizvoda
  2. Broj pakovanja = broj adresnica koje ćete štampati
  3. Klikom na „Potvrdi“, pakovanje je uspešno potvrđeno
  4. Zatim kliknite na „Štampaj adresnicu“

Napomena: Ukoliko je dugme “Štampaj adresnicu“ sivo, odnosno nije moguće kliknuti na isto, osvežite stranicu i probajte ponovo. Kada dugme bude zeleno, štampanje adresnice je moguće.

Nakon potvrde, pošiljka prelazi u status „Spremna za preuzimanje“, i vidljiva je u tabu „Za dostavu“. Adresnicu nakon štampanja treba zalepiti na kutiju/paket koji je namenjen ovoj pošiljci, a više o tome pogledajte ovde.

Dalji tok statusa pošiljke

Proces isporuke

Nakon što kurirska služba preuzme pošiljku od prodavca, slede dva statusa, jedan za drugim:

  • Preuzeto – Status pošiljke će biti “Preuzeto“ u trenutku kada kurir skenira pošiljku koja je predmet preuzimanja. Ovaj status kupcu i Ananas platformi služi kao garant da je kurirska služba preuzela pošiljku.
  • Na isporuci – Pošiljka je tog dana zadužena za isporuku od strane kurira koji vrši isporuku iste. Kupac može da očekuje isporuku pošiljke u toku dana, o čemu će biti obavešten i prodavac.

Uspešna isporuka

Ukoliko je isporuka bila uspešna, pošiljka će dobiti status “Isporučeno“. Sistemom integracije kurirskih službi, o konačnom statusu će automatski biti obavešteni:

  • Ananas platforma
  • Kupac
  • Prodavac
  • Kurirska služba

Na ovaj način obezbeđuje se da svi subjekti u procesu isporuke budu adekvatno i na vreme obavešteni o svakom koraku u kome se pošiljka nalazi.

Neuspešna isporuka

Ananas svojim kupcima garantuje dva pokušaja isporuke. Ako je isporuka neuspešna (nakon dva pokušaja), pošiljka se i fizički i kroz sistem vraća prodavcu.

Kada se pošiljka vrati:

  • Na stranici Seller Portala „Neuspele isporuke“ možete pronaći vraćene pošiljke
  • Klikom na pošiljku i potvrdom prijema, sistem:
    • Ažurira konačni status
    • Pokreće refundaciju fiskalnog računa i novca kupcu (za unapred plaćene porudžbine)

Pošiljke sa konačnim statusima

Sve pošiljke sa konačnim statusom, bilo da su one dostavljene, otkazane ili bile predmet neuspelih uručenja, mogu se pronaći u tabu “Arhivirano“.

Napomena: Reklamacije i odustanke od kupovine nećete videti na ovoj stranici. O njima ćemo pisati u posebnoj proceduri.

Zaključak

Za dodatne informacije o stranici „Pošiljke“ i obradi porudžbina, možete se obratiti timu podrške prodavcima na prodavci@ananas.rs

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu