Stranica “Reklamacije i povrat robe“
Uvod
Ovaj dokument objašnjava kako prodavci mogu upravljati zahtevima za reklamacije i povrat robe na Ananas Seller Portalu.
Razlika između reklamacije i odustanka od kupovine
- Reklamacija: Pokreće se kada je proizvod isporučen kupcu, ali postoje problemi kao što su:
- Neispravnost robe
- Istekao rok trajanja
- Oštećenje proizvoda ili pakovanja
- Isporuka manje ili više proizvoda
- Odustanak od kupovine: Kupac ima pravo da u zakonskom roku od 14 dana od datuma prijema robe jednostrano odustane od kupovine, bez navođenja razloga.
Pregled zahteva
- Zahtevi za reklamacije nalaze se na stranici „Reklamacije“.
- Zahtevi za odustanak od kupovine nalaze se na stranici „Povrat robe“.
Dostupne informacije na obe stranice:
- ID zahteva
- Tip pošiljke
- ID porudžbine
- Status zahteva
- Naziv proizvoda
- Datum kreiranja zahteva
- Datum isporuke pošiljke kupcu
- Datum povratne isporuke ka prodavcu
Identifikacioni broj zahteva:
- Format: XXXXX-YYYYY-DS-1-CC-1-C/R-1
- Kraj ID-ja označava tip zahteva:
- C = reklamacija (Claim)
- R = odustanak od kupovine (Return)
Klikom na ID zahteva otvara se prikaz sa detaljima zahteva, uključujući informacije o razlogu reklamacije ili odustanka.
Pretraga i filtriranje zahteva
- Pretraga po ID zahteva ili ID porudžbine
- Filteri dostupni po:
- Datumu kreiranja zahteva – datum kada je kupac, samostalno ili putem korisničke podrške, kreirao zahtev
- Datumu isporuke pošiljke kupcu – ovaj datum je važan zbog rokova za prijavu zahteva
- Datumu povratne dostave – ovaj datum je važan zbog rokova za donošenje odluke
- Tipu – Standardna ili Lux pošiljka
- Statusu zahteva
Statusi zahteva
Kako bi bilo obezbeđeno adekvatno praćenje kompletnog procesa kroz koji prolaze zahtevi za reklamacije i odustanke od kupovine, uvedeni su statusi zahteva, koji se menjaju automatski, ručno, ili kroz delovanje prodavca na Seler Portalu.
Statusi mogu biti sledeći (objedinjeno za reklamacije i odustanke od kupovine):
- Kreiran: Kupac je započeo, ali nije završio zahtev (Ananas korisnička podrška kontaktira kupca)
- CS obrađuje zahtev: Ananas tim prikuplja dodatne informacije i uskoro se očekuje promena statusa. U ovom statusu moguće je da će prodavac biti kontaktiran kako bi pružio neophodne informacije
- Čeka se preuzimanje kurira / Čeka se povratna dostava: Transportni statusi, pošiljka se transportuje u Ananas skladište/skladište prodavca/ovlašćeni servis
- Čeka se odluka prodavca: Najvažniji korak za prodavca, od koga dalje zavisi tok obrade zahteva. Proizvod je stigao na željenu lokaciju i potrebno je doneti odluku o konačnom statusu zahteva. Odluke mogu biti:
- Prihvatanje zahteva
- Odbijanje zahtev
- Čeka se refund od Ananasa – U ovom slučaju, novac nije prebačen na račun prodavca, i novac će biti automatski vraćen na tekući račun kupca naokn donošenja odluke o refundaciji.
- Čeka se izvršenje prodavca – Neophodno je da prodavac refundira sredstva na račun kupca. Prodavac refundira kupcu kompletan iznos koji je kupac platio (MP cena + naknada za posredovanje). Naknada za posredovanje biće refundirana prodavcu, a više o tome u posebnom dokumentu.
- Završeno – zahtev je uspešno rešen, i nema potrebe za daljom akcijom.
Napomena: Uz svaku odluku obavezno je dostaviti obrazloženje u pisanom obliku, u skladu sa zakonskim propisima i radi transparentnosti celog procesa.
Zaključak
O procesu donošenja odluka na Seller Portalu pogledajte više u dokumentu ispod. Za dodatne informacije o reklamacijama i povratima, možete se obratiti timu podrške prodavcima na reklamacije@ananas.rs
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.