Prateće i ostale usluge

1. Dostava robe kupcima 

Ananas će za svu robu prodatu preko Platforme da organizuje i izvrši preuzimanje, transport i isporuku/povraćaj robe do/od krajnjih kupaca. 

Prodavac je saglasan da se smatra da je Roba isporučena kupcu kada je Ananas ili kurirska služba agažovana od strane Ananasa isporuči kupcu i registruje u svojim evidencijama status robe kao isporučene (dostavljene) kupcu. 

Kurirska služba angažovana od strane Ananasa će vršiti isporuku robe sa adrese Prodavca na adresu koju je odredio kupac i/ili sa adrese skladišta Ananasa na adresu koju je odredio kupac za robu koju skladišti Ananas, a prema dogovoru sa Prodavcem.  

Rok za isporuku poručene Robe Ananasu odnosno izabranoj kurirskoj službi je 24 sata, izuzimajući vikend i praznike, od dana prosleđivanja porudžbine. 

Usluga organizacije dostave robe do krajnjih kupaca obračunava se za svaki prodati proizvod u okviru jedne pošiljke, prema težini i dimenzijama proizvoda, shodno sledećem cenovniku:  

Pri čemu je: 

DS – potvrđena adresa magacina Prodavca sa koje se preuzimaju pošiljke; 

FBA – Ananas distributivni centar (Fullfilment centar). 

Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje predmetne usluge pružene Prodavcu u tom kalendarskom mesecu, u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture. Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF) u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsko fakturisanje, a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (merchant portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid Prodavcu.  

Usluga organizacije dostave robe do krajnjih kupaca obračunava se i fakturiše svim prodavcima koji prodaju preko Platforme, bilo da robu skladište u sopstvenim magacinima ili u Ananasovom distributivnom centru (Fullfilment centru/FBA), shodno cenovniku navedenom u gornjoj tabeli. 

Ukoliko nakon preuzimanja proizvoda od strane kurira sa lokacije skladišta, nastupe konkretni slučajevi, kao što su neuspelo uručenje pošiljke, izgubljen/oštećen proizvod ili pošiljka ili prihvaćen odustanak od kupovine konkretnog proizvoda, Ananas će Prodavcu knjižnim pismom odobriti naknadu za ovu uslugu. Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu email-om ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu. 

Kao relevantne uzimaju se dimenzije i težine proizvoda sa komercijalnim pakovanjem. Ukoliko proizvod ne poseduje pakovanje, relevantne su dimenzije i težina samog proizvoda. U slučaju da se utvrdi neslaganje između težine/dimenzija proizvoda unetih na Platformi od strane Prodavca i stvarne težine/dimenzija proizvoda, Ananas će  uputiti pisanu opomenu Prodavcu sa zahtevom da ispravi unete podatke. U slučaju da Prodavac ne ispravi netačne podatke ili ponovo postupi na isti način, Ananas zadržava pravo da ukloni ponudu Prodavca sa Platforme i raskine Ugovor. 

2. Oglašavanje 

Usluga oglašavanja na Platformi pruža se na zahtev Prodavca i po odobrenju tog zahteva od strane Ananasa. Usluga oglašavanja, kao i učešće u ostalim promotivnim aktivnostima predmet je posebnog ugovora između Ananasa i Prodavca. 

Ugovorne strane saglasno konstatuju da za usluge oglašavanja robe/usluga Prodavca koje Ananas sprovodi u cilju promocije Platforme, vrednost naknade za takve usluge oglašavanja uračunata je naknadu za posredovanje. 

U slučaju sprovođenja marketinških kampanja i promotivnih aktivnosti koje Ananas sprovodi, a koje ne podrazumevaju finansijsko angažovanje Prodavca, Prodavac je saglasan da o takvim aktivnostima bude obavešten elektronskim putem od strane Ananasa u roku ne kraćem od 5 radnih dana pre dana otpočinjanja realizacije aktivnosti. 

3. Skladištenje i manipulacija robom 

Ananas u okviru svojih poslovnih aktivnosti pruža, između ostalog, usluge skladištenja sa svim pratećim uslugama, u svom skladištu koje se nalazi u Novoj Pazovi, Prva centralna radna 4, kao i drugim skladišnim lokacijama kojima upravlja Ananas i to:  

  • Prijem robe: preuzimanje robe od Prodavca ili kurirskih službi, provera dokumentacije (otpremnice, fakture), kontrola količine i kvaliteta robe, unos robe u sistem (WMS – Warehouse Management System), skladištenje robe na odgovarajuće lokacije; 
  • Manipulacija robom: raspoređivanje robe u odgovarajuće regale, police ili paletna mesta;  
  • Komisioniranje (Picking): prikupljanje proizvoda po nalozima kupaca, grupisanje i priprema robe za pakovanje; 
  • Pakovanje (Packing): biranje odgovarajuće ambalaže, dodavanje zaštitnog materijala (ako je potrebno), lepljenje adresnica za slanje; 
  • Otpremanje robe (Outbound): predaja paketa kuririma, ažuriranje statusa u sistemu (WMS). 

Usluga skladištenja i manipulacije robom obračunava se za svaki proizvod prodat preko Platofrme, a prema njegovoj težini i dimenzijama, shodno sledećem cenovniku: 

Pri čemu je: 

FBA – Ananas distributivni centar (Fullfilment centar) 

Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje usluge skladištenja i manipulacije robom koju je pružio Prodavcu u tom kalendarskom mesecu, i to u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture. Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF) u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsko fakturisanje, a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (merchant portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid Prodavcu.  

Usluga skladištenja i manipulacije robom obračunava se i fakturiše samo prodavcima koji prodaju preko Platforme, a robu skladište u Ananasovom distributivnom centru (Fullfilment centru/FBA), shodno cenovniku navedenom u gornjoj tabeli. 

Ukoliko nakon preuzimanja proizvoda od strane kurira iz Ananasovog distributivnog centra (FBA), nastupe konkretni slučajevi, kao što su neuspelo uručenje pošiljke, izgubljen/oštećen proizvod ili pošiljka ili prihvaćen odustanak od kupovine konkretnog proizvoda, Ananas će Prodavcu knjižnim pismom odobriti naknadu za uslugu organizacije dostave. Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu email-om ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu. 

Kao relevantne uzimaju se dimenzije i težine proizvoda sa komercijalnim pakovanjem. Ukoliko proizvod ne poseduje pakovanje, relevantne su dimenzije i težina samog proizvoda. U slučaju da se utvrdi neslaganje između težine/dimenzija proizvoda unetih na Platformi od strane Prodavca i stvarne težine/dimenzija proizvoda, Ananas će  uputiti pisanu opomenu Prodavcu sa zahtevom da ispravi unete podatke. U slučaju da Prodavac ne ispravi netačne podatke ili ponovo postupi na isti način, Ananas zadržava pravo da ukloni ponudu Prodavca sa Platforme i raskine Ugovor. 

Ananas se obavezuje da će Prodavcu dati korisničko uputstvo za ispravno i tehnički sigurno postupanje u vezi sa svakom od usluga navedenih u ovom odeljku i to postavljanjem tih uputstava na odgovarajućim mestima na Platformi. Prodavac se obavezuje da će postupati u skladu sa uputstvima koje dobije od Ananasa.    

Prodavac se obavezuje da će biti u obavezi da organizuje transport robe do skladišta Ananasa uz prethodnu najavu koja se obavlja na Platformi. U slučaju da Prodavac nije u mogućnosti da samostalno organizuje transport, način daljeg postupanja predmet je posebnog dogovora sa Ananasom. 

Prodavac je u obavezi da robu na adekvatan način pripremi za transport kako bi ista u neizmenjenom stanju stigla u Ananas skladište. Takođe, Prodavac je u obavezi da svaku pošiljku obeleži nalepnicama koje će sadržati sve potrebne podatke, a koje će biti dostupne preko Platforme, na način da se omogući pravilan prijem u skladište bez obzira na količinu robe koja se nalazi u pošiljci. 

Prodavac će preko Platforme biti u mogućnosti da u svakom trenutku prati trenutno stanje robe u skladištu. Skladištar je odgovoran za štetu koja nastane njegovim aktivnostima – propustima kao skladištara. 

Ananas se obavezuje da će Prodavca obavestiti o razlici u količinama na prijemu, ukoliko se razlikuju od najavljenih, kao i u slučaju oštećene ili robe iz povrata (reklamacije). Osim toga Prodavac se obavezuje na blagovremenu usmenu i pisanu (elektronsku) komunikaciju sa predstavnicima Ananasa u cilju adekvatnog sprovođenja usluga, a kod vansudskog (mirnog) rašavanja potrošačkih sporova i na fizičko ili „on-line“ prisustvo svog predstavnika u cilju dolaska do zadovoljavajućeg rešenja za obe strane. 

Ananas će na osnovu primljenih reklamacija i izjava za odustanak od ugovora organizovati preuzimanje, prijem i smeštaj robe. Na osnovu navedenih aktivnosti Ananas će obavestiti Prodavca o statusu i stanju robe, kao i dogovoriti dalje postupanje.  

4. OSTALE USLUGE 

1. Usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača 

Ananas pruža i prateće usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača koje omogućavaju nesmetano i efikasno funkcionisanje elektronske prodavine i realizacije prava potrošača, a imajući u vidu, naročito zakonske obaveze Prodavca sa kojim potrošač direktno zaključuje ugovor o prodaji robe, odnosno pružanju usluga.  

Ove usluge Ananasa se pružaju za potrebe Prodavca, a naročito se odnose na: informisanje potrošača, reklamacije, realizaciju prava potrošača na odustanak od ugovora, pomoć prilikom rešavanja potrošačkih prigovora vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, kao i ostvarivanje zadovoljavajućeg nivoa korisničkog iskustva potrošača i Prodavca.  

Radi izbegavanja bilo kakvih nedoumica pružanjem predmetnih usluga Ananas ne preuzima bilo koju obavezu, niti bilo koju naknadu, dug ili trošak Prodavca vezano za regulisanje odnosa između Prodavca i potrošača (kupca). 

Ananas se obavezuje da će Prodavcu dati korisničko uputstvo za ispravno i tehnički sigurno postupanje u vezi sa svakom od ovih usluga i to postavljanjem tih uputstava na odgovarajućim mestima na Platformi, a Prodavac se obavezuje da će postupati u skladu sa njima.    

Ananas na osnovu dostupnih informacija sprovodi informisanje pojedinačnih potrošača u vezi sa realizacijom njihovih prava, statusom primljenih reklamacija, izjavama za odustanak od ugovora i slično. 

Ananas će primati reklamacije i izjave za odustanak od ugovora i bez odlaganja ih činiti dostupnim Prodavcu kako bi nastavio da sprovodi sve svoje zakonom propisane obaveze. 

2. Izdavanje maloprodajnih računa za robu kupljenu preko Platforme 

Ugovorne strane saglasno konstatuju primenu Zakona o fiskalizaciji odnosno obavezu izdavanja fiskalnih računa za robu prodatu preko Platforme. Kako je prodavac vlasnik robe koju prodaje, Prodavac je fiskalni obveznik i ima zakonsku obavezu da za prodatu robu potrošaču izda fiskalni račun. Imajući u vidu navedeno, prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa sa Ananasom odnosno prilikom zaključenja Ugovora, Prodavac bira jednu od sledeće dve alternativne opcije: 

3. Izdavanje fiskalnih računa korišćenjem Ananas EFU (Elektronski fiskalni uređaj Dobavljača po izboru Posrednika) 

Ukoliko se Prodavac prilikom zaključenja Ugovora sa Ananasom opredelio za opciju da će za potrebe izdavanja fiskalnih računa koristiti Ananas elektronski fiskalni uređaj (u daljem tekstu: Ananas EFU),  u tu svrhu će pristupiti zaključenju trojnog Ugovora o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs sa Ananasom i dobavljačem koji je vlasnik softverskog rešenja - elektronskog fiskalnog uređaja koji je posebno razvijen za potrebe fiskalizacije prometa na malo koji se obavlja putem Platforme, a za koje je pribavio neophodno odobrenje Poreske uprave, rešenjem broj 000-092-00-00461/2022-0000 od 21.04.2022. godine. 

Navedenim trojnim ugovorom o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs biće regulisana sva međusobna prava i obaveze između ugovornih strana a vezano za izdavanje fiskalnih računa korišćenjem Ananas EFU. 

4. Samostalno izdavanje fiskalnih računa od strane Prodavca, korišćenjem sopstvenog elektronskog fiskalnog uređaja 

Ukoliko se Prodavac prilikom zaključenja Ugovora sa Ananasom opredelio za opciju da samostalno izdaje svoje fiskalne račune, preuzima obavezu da za sve proizvode prodate preko Platforme samostalno izda fiskalni račun. Obaveza je Prodavca da zajedno sa naručenim proizvodom upakuje u pošiljku i fiskalni račun  (u štampanom obliku) i na taj način dostavi ga potrošaču. Cena proizvoda na fiskalnom računu Prodavca istovetna je ceni proizvoda ponuđenog na Platformi, a po kojoj je potrošač naručio proizvod. Svako odstupanje u pogledu cene proizvoda na fiskalnom računu odgovornost je Prodavca.  

U momentu preuzimanja pošiljke od strane kurirske službe, Platforma produkuje dokument Potvrda o kupovini, koji Prodavac dobija na email i na svoj nalog na merchant portalu.  

U slučaju neuspelog uručenja, izgubljene i oštećene pošiljke, prihvaćenog odustanka i prihvaćene reklamacije, Platforma produkuje dokument Nalog za refundaciju i dostavlja ga Prodavcu na način opisan u prethodnom stavu, a Prodavac je u tom slučaju u obavezi da izda fiskalni račun tip transakcije refundacija, koji dostavlja elektronskim putem na adresu podrska@ananas.rs radi daljeg slanja kupcu  na e-mail. 

U slučaju da Prodavac naknadno zaključi trojni ugovor o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs i obezbedi i pohrani bezbednosni element na ANANAS EFU i dobije potvrdu od Ananas EFU aplikacije da je pohranjivanje uspešno obavljeno, Prodavac prestaje da samostalno izdaje fiskalne račune za promet preko Platforme. 

Istovremena primena opcije A) i opcije B) za promet ostvaren na Platformi nije dozvoljena. 

5. Angažovanje trećih lica 

Za pružanje pojedinih usluga i aktivnosti iz Ugovora i ovih Opštih uslova, osim za aktivnosti posredovanja, kao i za održavanje i administriranje Platforme,  Ananas ima pravo da angažuje treća lica – podizvođače bez prethodne pisane saglasnosti Prodavca, s tim da Ananas ostaje odgovoran Prodavcu za izbor i rad tih trećih lica, kao i za poštovanje odredbi Ugovora i ovih Opštih uslova od strane tih lica, a Prodavac ovlašćuje Ananas da u meri u kojoj Ananas  to smatra opravdanim i celishodnim upozna ta treća lica sa sadržinom ovog Ugovora, sadržajem na Platformi koji se odnosi na Prodavca, kao i pravima i obavezama Ugovornih strana. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu