Naknade, odgovornosti i obeštećenja, intelektualna svojina i viša sila 

8. Naknade 

Ugovorne strane su saglasne da za aktivnosti posredovanja po Ugovoru Ananasu  pripada naknada za posredovanje ( u daljem tekstu: Posrednička naknada),  koju plaća Prodavac. U iznos naknada Prodavcu se dodatno obračunava i fakturiše PDV. 

Prateće usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača, kao i usluge reprodukcije i štampanja računa, izdavanje fiskalnih računa korišćenjem ANANAS EFU i slično, koje se vrše izdavanjem i kreiranjem putem softverskih alata i operativnih rešenja na Platformi, kao i usluge skladištenja i manipulacije robom pružaju se u okviru usluge posredovanja.  

9. Odgovornosti o obeštećenja  

Ananas odgovara za poštovanje svojih obaveza po osnovu zaključenog Ugovora sa Prodavcem i  ovih Opštih uslova. U slučaju kršenja i nepridržavanja istih dužan je da Prodavcu nadoknadi svu nastalu štetu i troškove.  

Prodavac snosu punu i isključivu odgovornost vezano za robu/usluge, njena svojstva i nedostatke, za poštovanje svojih obaveza po osnovu zaključenog Ugovora sa Ananasom i ovih Opštih uslova, kao i važećih propisia Republike Srbije, i u slučaju bilo kakvog propusta, kršenja i nepridržavanja tih obaveza dužan je da Ananasu nadoknadi svu nastalu štetu i troškove. 

Ugovorne strane su saglasne da će Prodavac u potpunosti obeštetiti i nadoknaditi Ananasu i njegovim odgovornim i ovlašćenim licima sve naknade i troškove i sva plaćanja ili druge materijalne izdatke nastale po bilo kom osnovu u slučaju kršenja obaveza, izjava i garancija Prodavca iz Ugovora, ovih Opštih uslova, kao i po osnovu kršenja propisa od strane Prodavca vezano za robu/usluge i njenu prodaju i predaju odnosno pružanje kupcu. 

Ukoliko nastupe konkretni slučajevi navedeni u tabeli koja sledi, kupcu će naplaćena sredstva biti refundirana, a Prodavcu će knjižnim pismom biti odobrena naknada za posredovanje u skladu sa navedenim. Ukoliko se radi o izgubljenim i oštećenim proizvodima tokom procesa dostave, kao i prihvaćenim reklamacijama koje podrazumevaju krivicu kurirske službe ili Ananasa za oštećenje/gubitak proizvoda, Prodavac će Ananasu fakturisati maloprodajnu vrednost proizvoda. 

MPC – maloprodajna cena proizvoda 

TD – trošak dostave 

Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu emailom ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu.  

U slučajevima navedenim u tabeli, obaveza je Prodavca da izvrši refundaciju sredstava kupcu u visini maloprodajne vrednosti proizvoda (a trošak dostave kupcu refundira kurirska služba angažovana od strane Ananasa). Ukoliko su sredstva kupca još uvek na računu za zaštitu korisnika sredstava kod IEN, po nalogu Ananasa, IEN će izvršiti povraćaj odgovarajućeg iznosa kupcu o čemu će Prodavac biti obavešten. Nakon prenosa sredstava na račun Prodavca, Prodavac će izvršiti direktan povraćaj novca kupcu. 

Napomena: U slučajevima 1, 3 i 4 iz Tabele, sredstva se kupcu ne refundiraju ukoliko se radi o porudžbini za koju je kupac trebalo da izvrši plaćanje pouzećem. 

Za svu robu koja se Prodavcu ili Ananasu bude vratila usled neuspelog uručenja, odustanka od kupovine ili je dostavljena pogrešna Roba kupcu, Prodavac se obavezuje da će prihvatiti povrat robe, a troškove povrata pogrešno dostavljene robe iz razloga odgovornosti Prodavca, snosiće Prodavac. Usluga ponovne dostave za robu koju je trebalo dostaviti kupcu, a nije dostavljena iz razloga odgovornosti Prodavca, ide na teret Prodavca. 

Ananas stiče pravo na naknadu i u slučaju otkazane kupovine iz razloga što Prodavac nije imao robu na stanju u svom skladištu, a o tome nije na vreme obavestio Ananas. 

10. Intelektualna svojina 

Autorska prava i sva druga prava intelektualne i/ili industrijske svojine svake ugovorne strane ili bilo kog trećeg lica u svakom trenutku ostaju u isključivom vlasništvu te ugovorne strane, odnosno bilo kog trećeg lica, i bilo koja od ugovornih strana ne stiče bilo kakva prava u vezi sa tim pravima druge ugovorne strane, odnosno bilo kog trećeg lica.  

Platforma, njen sadržaj i izgled, softver i svi podaci na njoj su vlasništvo Ananasa ili ovlašćenih proizvođača softvera i ovim Opštim uslovima se ne stvara, konstituiše, niti prenosi bilo koje od tih vlasničkih prava ili autorskih, niti ostalih prava intelektualne/industrijske svojine na Prodavca. 

Prodavac garantuje Ananasu da prilikom izvršavanja svojih ugovornih prava i obaveza neće koristiti ili na drugi način neće povrediti bilo čija autorska prava, niti druga prava intelektualne i/ili industrijske svojine, kao i da na njegovim postavkama na Platformi neće postojati takva prava trećih lica, i obavezuje se da Ananasu  pruži svu pravnu zaštitu i nadoknadi sve troškove i naknade koji bi pali na teret Ananasa u slučaju postojanja zahteva trećih lica u pogledu navedenih prava.  

Ne isključujući odredbe iz stava 1. ovog odeljka i shodno potrebama izvršavanja Ugovora i ovih Opštih uslova Prodavac daje Ananasu besplatnu licencu, bez prostornog i vremenskog ograničenja, da može koristiti žig robe/usluge, kao i da može koristiti i prosleđivati trećim licima sve i bilo koje video, audio, tekstualne i/ili elektronske zapise i podatke koji su postavljeni na Platformi vezano za robu/usluge ili se na drugi način odnose na robu/usluge Prodavca, a u cilju ispunjavanja ugovorenih prava i obaveza, kao i komunikacije i regulisanja odnosa koje Ananas ima ili bi mogao da ima sa kupcima.  

11. Viša sila 

Bilo koja ugovorna strana neće biti odgovorna zbog nemogućnosti ispunjenja obaveza iz ovog Ugovora, ako je neispunjenje neposredno prouzrokovano višom silom. Bilo koja ugovorna strana koja se poziva na višu silu kao razlog za neispunjenje, će biti u obavezi da dokaže neposredni uzrok, kao i da su preduzeti razumni koraci da se umanji odlaganje i šteta uzrokovana događajima od dana saznanja za takve događaje, kao i da je druga ugovorna strana blagovremeno obaveštena o okolnostima za koje tvrdi da predstavljaju osnov za isključenje odgovornosti u skladu sa odredbama ovih Opštih uslova. 

Viša sila, u smislu ovih Opštih uslova, označava događaj van kontrole ugovorne strane, koja je tim događajem pogođena bez sopstvene krivice ili nehata, i koji se ni uz maksimalnu opreznost ugovorne strane kao takav nije mogao predvideti ni sprečiti. Događaji više sile uključuju sledeće: akte prirode (uključujući požar, poplavu, zemljotres, oluju, ili neku drugu prirodnu katastrofu), epidemije, štrajk, pobune, rat, invaziju, terorističke akte, vojno ili drugo uzurpiranje političke moći ili oduzimanje imovine (konfiskacija), nacionalizacija, sankcije vlade ili embargo, odluke nadležnih organa, nestanak struje, vode, goriva ili bilo koji drugi prekid snabdevanja javne usluge, Interneta ili komunikacijskih veza, prestanak pružanja usluga od strane trećih lica od kojih zavisi rad i funkcionalnost Platforme ili drugi vanredni događaji izvan kontrole ugovornih strana. 

Ukoliko viša sila bude trajala duže od 30 dana, bilo koja ugovorna strana zadržava pravo da jednostrano raskine Ugovor sa trenutnim dejstvom, osim ukoliko se ugovorne strane drugačije pismeno dogovore. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu