Pakovanje pošiljaka
Uvod
Ovaj dokument opisuje korake koje je neophodno preduzeti prilikom obrade porudžbine u FBS (Fulfillment by Seller) modelu, sa posebnim naglaskom na pravilno pakovanje, etiketiranje i predaju pošiljke kurirskoj službi. Cilj je da se obezbedi bezbedan transport, tačna isporuka i pozitivno korisničko iskustvo.
Pravilno pakovanje proizvoda
Prodavac je, u skladu sa zakonima i Opštim uslovima poslovanja Ananas platforme, odgovoran za bezbedno i kvalitetno pakovanje proizvoda.
Smernice za pakovanje:
- Koristite ambalažu koja je prilagođena veličini proizvoda, kako biste minimizovali prazan prostor unutar pošiljke.
- Izbegavajte prevelike kutije kako biste sprečili oštećenja tokom transporta.
- Kutije moraju biti izrađene od čvrstog materijala koji može podneti pritisak i rukovanje u transportu.
- Za lomljive proizvode obavezna je dodatna zaštita (folija sa vazdušnim mehurićima, papir, jastučići)
- Osigurajte unutrašnjost paketa da bi se sprečilo pomeranje proizvoda.
- Više proizvoda u jednom paketu? Odvojite ih zaštitnim materijalom kako ne bi došlo do međusobnog sudaranja i oštećenja.
- Zatvorite paket jakom lepljivom trakom, obavezno osigurajte sve ivice i spojeve
Priprema i lepljenje adresnice
Nakon što kreirate pošiljku u Seller Portalu (instrukcije kako se štampa adresnica pronađite ovde):
- Odštampajte generisanu adresnicu
- Zalepite je na vidljivo i ravno mesto na paketu
- Adresnica ne sme biti presavijena – svi podaci i kodovi moraju biti čitljivi
Važno: Pratite informaciju na adresnici i pošiljku obavezno predate kurirskoj službi koja je naznačena – Ananas sarađuje sa više različitih partnera.
Adresnica koju generiše Seller portal sadrži sledeće podatke:
- Ime, prezime, adresu i kontakt pošiljaoca;
- Ime, prezime, adresa i kontakt primaoca;
- Informacije o kurirskoj službi koja preuzima pošiljku;
- Barkodove koji treba da skenira kurir.
Predaja pošiljke kurirskoj službi
- Kurirske službe svakog radnog dana dolaze na adresu preuzimanja unetu u Seller Portalu
- Kurir skenira pošiljku pri preuzimanju – to je dokaz da je porudžbina poslata
- Skeniranjem se automatski obaveštavaju kupac, kurirska služba i Ananas platforma
Preporuka: Vodite sopstvenu evidenciju predatih pošiljki putem interne liste preuzimanja. U slučaju gubitka pošiljke u transportu, to može biti ključan dokaz da je pošiljka uredno predata. Metoda evidencije koja se u praksi pokazala kao najefikasnija jeste lista preuzimanja, koja se uredno popunjava i potpisuje od strane dva lica:
- Radnika koji predaje pošiljku kurirskoj službi
- Kurira koji preuzima pošiljku
Zaključak
Kurirske službe su važan deo korisničkog iskustva. Poštovanjem ovih smernica značajno povećavate šanse da proizvod stigne na odredište neoštećen, čime doprinosite zadovoljstvu kupaca i povećavate verovatnoću njihove ponovne kupovine.
Za dodatna pitanja o obradi porudžbina u FBS modelu, možete se obratiti timu podrške prodavcima na prodavci@ananas.rs
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.