Troškovi usluga za prodavce prodavce u FBA skladištu

Sve navedeno u prethodnim procedurama, Ananas radi uslužno za sve prodavce u FBA skladištu, po jednakim uslovima. Ove usluge se naplaćuju, ali samo po izvršenoj prodaji. U pitanju su usluge:  

  • Skladištenje i manipulacije robom  
  • Organizacije dostave robe do kupaca 

Kada je u pitanju naplata ovih usluga, skladištenje i manipulacija robom obračunavaju se za svaki proizvod prodat preko Platofrme, a prema njegovoj težini i dimenzijama, shodno sledećem cenovniku: 

Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje usluge skladištenja i manipulacije robom u tom kalendarskom mesecu, i to u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture.  

Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF), a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (Seller Portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid prodavcu.  

Zajedno sa uslugom skladištenja i manipulacije robom, prodavcu se naplaćuje i usluga organizacije dostave robe do kupaca. Usluga organizacije dostave robe do kupaca obračunava se za svaki prodati proizvod u okviru jedne pošiljke, prema težini i dimenzijama proizvoda, shodno sledećem cenovniku: 

Kao relevantne uzimaju se dimenzije i težine proizvoda sa komercijalnim pakovanjem, bez transportne ambalaže koju obezbeđuje Ananas. Ukoliko proizvod ne poseduje pakovanje, relevantne su dimenzije i težina samog proizvoda. U slučaju da se utvrdi neslaganje između težine/dimenzija proizvoda unetih na Platformi od strane prodavca i stvarne težine/dimenzija proizvoda, Ananas će  uputiti pisanu opomenu prodavcu sa zahtevom da ispravi unete podatke. U slučaju da Trgovac ne ispravi netačne podatke ili ponovo postupi na isti način, Ananas zadržava pravo da ukloni ponudu prodavca sa Platforme i raskine Ugovor. 

Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje predmetne usluge pružene prodavcu u tom kalendarskom mesecu, u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture. Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF) u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsko fakturisanje, a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (seller portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid prodavcu.  

Ukoliko nakon preuzimanja proizvoda od strane kurira sa lokacije skladišta, nastupe konkretni slučajevi, kao što su:  

  • Neuspelo uručenje pošiljke 
  • Izgubljen proizvod ili pošiljka 
  • Oštećen proizvod ili pošiljka 
  • Prihvaćen odustanak od kupovine konkretnog proizvoda 

Ananas će prodavcu knjižnim pismom odobriti naknadu za ovu uslugu. Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se prodavcu email-om ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid prodavcu. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Popis robe u FBA skladištu

Prema članu 16. Zakona o računovodstvu Republike Srbije, pravna lica i preduzetnici su obavezni da na kraju svake poslovne godine izvrše popis imovine i obaveza kako bi uskladili knjigovodstveno stanje sa stvarnim stanjem. Ovaj popis se sprovodi sa stanjem na dan 31. decembra tekuće godine. Ukoliko se popis ne izvrši u skladu sa zakonom, predviđene su novčane kazne za pravna lica u iznosu od 100.000 do 3.000.000 dinara, za odgovorna lica od 20.000 do 150.000 dinara, dok se preduzetnici kažnjavaju sa 100.000 do 500.000 dinara.  

U FBA skladištu, ovaj godišnji popis se sprovodi kao kontinualni zonski popis, što znači da se kompletan proces obavlja sukcesivno po zonama bez zaustavljanja operacija i prodaje. Ovakav pristup omogućava nesmetan rad platforme tokom celokupnog trajanja popisa, obezbeđujući da kupci i prodavci ne osete prekide u pružanju usluga.  

Sam proces popisa vrši popisna komisija koja je sastavljena od članova tima iz kompanije Ananas. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Povrat robe ka prodavcu

Prodavci koji žele da povuku deo ili celokupan asortiman iz FBA skladišta moraju se pridržavati definisane procedure kako bi osigurali efikasan i organizovan povrat robe. 

1. Slanje zahteva za povrat robe 

Prodavac podnosi zahtev za povlačenje robe svom account menadžeru putem mejla. Zahtev mora biti u propisanoj formi i sadržati sledeće informacije: 

  • Naziv artikla  
  • EAN kod 
  • Količina robe koja se povlači 

2. Obrada zahteva i zakazivanje preuzimanja 

  • Nakon prijema zahteva, account menadžer prosleđuje zahtev timu logistike
  • Logistički tim određuje termin preuzimanja na osnovu raspoloživih skladišnih kapaciteta i planiranih utovara/istovara. 
  • Prodavac dobija informaciju o terminu kada može doći po robu preko svog account menadžera. 

3. Status robe nakon odobrenja povrata 

  • Kada FBA tim potvrdi da je roba spremna za preuzimanje, ona prestaje da bude vidljiva na Ananas platformi i više nije dostupna za kupovinu. 

4. Najava preuzimanja robe 

  • Prodavac mora dostaviti podatke o preuzimanju robe, uključujući: 
  • Ime i prezime vozača 
  • Podatke o vozilu (registracija, tip vozila) 

Zaključak

Poštovanjem ove procedure osigurava se pravovremen i organizovan povrat robe iz FBA skladišta, uz optimalno planiranje kapaciteta i efikasno upravljanje zalihama. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Proces obrade zahteva za odustanak od kupovine

Dodati tekst

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Isporuka FBA pošiljaka ka kupcu

Isporuka pošiljaka iz FBA skladišta osigurava brzu i pouzdanu dostavu kupcima putem partnerskih kurirskih službi. Ananas garantuje isporuku ovih pošiljaka u roku od 1-2 radna dana, ali je praksa pokazala da je 90% naših pošiljaka iz FBA skladišta isporučeno prvog narednog radnog dana od trenutka poručivanja. Iz tog razloga, prodavci koji svoju robu prodaju iz FBA skladišta mogu očekivati da njihova roba stiže do kupaca u najkraćem mogućem roku. Proces isporuke iz FBA skladišta izgleda ovako:  

1. Preuzimanje i isporuka pošiljaka 

  • Preuzimanje pošiljaka od strane kurirskih službi iz FBA skladišta vrši se istog dana nakon što su pošiljke upakovane. 
  • Tokom noći, kurirske službe vrše sortiranje pošiljaka, nakon čega ujutru kreće njihova isporuka kupcima. 

2. Izdavanje fiskalnog računa 

  • Svi prodavci koji svoju robu drže u FBA skladištu imaju sertifikat za e-fiskalizaciju. To u praksi znači da ne postoji potreba za izdavanjem fizičkih fiskalnih računa, već se svi računi izdaju elektronski, i šalju kupcu i prodavcu mejlom.  
  • Fiskalni račun se izdaje u trenutku predaje pošiljke kurirskoj službi. Kada pošiljka u sistemu dobije status ‘’Preuzeto’’, to će automatski dati signal sistemu da pošalje kupcu i prodavcu mejl sa fiskalnim računom.  
  • Status pošiljke je vidljiv i kupcu i prodavcu putem Ananas platforme. 

3. Kurirske službe koje vrše isporuku 

  • Ananas Express (interno razvijena kurirska služba) 
  • City Express 
  • AKS 
  • Post Express 
  • Gebruder Weiss 

Ananas kontinuirano radi na razvoju Ananas Express kurirske službe, kako bi u potpunosti kontrolisao ceo logistički proces i smanjio zavisnost od eksternih kurirskih službi. 

4. Troškovi dostave 

  • Troškovi dostave za kupce su sledeći: 

Tabela

5. Modeli isporuke 

1. Isporuka na kućnu adresu 

  • Kupci dobijaju pošiljku direktno na adresu, uz mogućnost praćenja isporuke u realnom vremenu kroz statuse na platformi. 
  • Prednost ovog modela je maksimalna praktičnost i ušteda vremena za kupce. 

2. Isporuka u paketomate 

  • Kupci mogu preuzeti pošiljku iz obližnjeg paketomata u bilo koje doba dana, bez potrebe za direktnim kontaktom sa kuririma. 
  • Prednost je fleksibilnost – paket se može preuzeti kada kupcu najviše odgovara. 

3. Isporuka u paket zone 

  • Paket zone su lokacije gde kupci mogu preuzeti svoje porudžbine, a koje mogu biti maloprodajni objekti, menjačnice, kafići, restorani, itd.  
  • Prednost je što kupci mogu da preuzmu svoje pošiljke sve dok je u toku radno vreme lokacije koja predstavlja Ananas paket zonu. 

6. Garancija isporuke

  • Ananas garantuje dva pokušaja isporuke. Ove isporuke su uvek u uzastopnim radnim danima, osim kada je isporuka planirana na teško dostupnom terenu na koje kurirske službe ne šalju vozila svakog dana.  
  • Ako kupac ne preuzme pošiljku u dva pokušaja, ona se automatski vraća u FBA skladište i dodeljuje joj se odgovarajući status na platformi. 

7. Izgubljene i oštećene pošiljke 

U praksi se može desiti da kurirska služba izgubi i/ili ošteti pošiljku prilikom transporta. U takvim situacijama, pošiljci se dodeljuje jedan od statusa:  

  • Pošiljka je oštećena – Ovaj status dodeljuje kurirska služba kada pošiljka koja je predmet isporuke nije u adekvatnom stanju za isporuku ka kupcu. Detaljnije o ovim situacijama možete pročitati ovde.  
  • Pošiljka je izgubljena – Ovaj status dodeljuje kurirska služba kada pošiljka koja je predmet isporuke ne može biti pronađena u skladištu kurirske službe i samim tim se ne može isporučiti. Više o tome pročitajte ovde.  

Zaključak:

Na ovaj način omogućavamo efikasnu i transparentnu dostavu, uz optimizaciju logističkih operacija i bolje korisničko iskustvo. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Obrada porudžbina i pakovanje robe u FBA skladištu

U FBA skladištu, obrada porudžbina je potpuno automatizovan proces koji omogućava brzu i efikasnu isporuku kupcima i smanjuje mogućnost grešaka na minimum.  

1. Procesuiranje porudžbina 

  • Automatska potvrda porudžbine – Nakon što kupac kreira porudžbinu na Ananas platformi, sistem automatski potvrđuje njen prijem u sistem. 
  • Automatsko obaveštenje – Kupac i prodavac dobijaju obaveštenje o statusu porudžbine putem Ananas platforme. 

2. Procesi obrade porudžbine 

2.1. Komisioniranje 

  • Nakon potvrde porudžbine, proizvodi se izdvajaju iz skladišta prema automatizovanom sistemu komisioniranja. 
  • Artikli se pažljivo selektuju i pripremaju za pakovanje. 

2.2. Pakovanje u transportnu ambalažu 

  • Artikli se pakuju u odgovarajuću transportnu ambalažu, u zavisnosti od vrste proizvoda. 
  • Koriste se kartonske kutije i transportne kese, u skladu sa zahtevima sigurnog pakovanja. 
  • Zaštitno pakovanje osigurava bezbednost proizvoda tokom transporta i sprečava oštećenja. 

2.3. Obeležavanje pošiljaka 

  • Svaka pošiljka se označava odgovarajućim adresnicama, kako bi se omogućilo precizno praćenje tokom isporuke. 
  • Adresnica sadrži sledeće elemente:  
  • Ime, prezime, adresu i kontakt pošiljaoca (Ananas skladište);  
  • Ime, prezime, adresa i kontakt primaoca; 
  • Informacije o kurirskoj službi koja preuzima pošiljku; 
  • Barkod koji treba da skenira kurir. 
  • Adresnica se lepi na vidljivo mesto na pošiljci kako bi kurirska služba mogla nesmetano da preuzme i isporuči pošiljku. Adresnica se ne sme presvijati, ista mora biti nalepljena tako da svi podaci i svi bar kodovi budu čitljivi kako bi kurirska služba mogla adekvatno da skenira kodove. Adresnice u FBA skladištu moraju se zalepiti na pošiljke na ovakav način.  

2.4. Sortiranje pošiljaka 

  • Interni sistem integracije kurirskih službi i Ananas platforme automatski rutira pošiljke pripadajućim kurirskim službama prema unapred definisanim parametrima.  
  • Kurirske službe preuzimaju pakete prema unapred definisanim rasporedima, svakog dana.  

3. Rokovi pakovanja i isporuke 

  • Nalozi primljeni do 20:00 časova se pakuju istog dana.  
  • Pošiljke su spremne za isporuku sledećeg dana, čime se osigurava brza i pouzdana dostava kupcima. 

Zaključak

Ovaj proces garantuje efikasnu obradu porudžbina i bezbedno pakovanje, čime se osigurava visoki standard usluge na Ananas platformi. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Skladištenje robe u FBA skladištu

Efikasno skladištenje robe u FBA skladištu omogućava optimizovanu obradu porudžbina i brzu isporuku kupcima.  

U zavisnosti od tipa artikla, roba se skladišti prema sledećim kategorijama: 

Tipovi skladištenja 

1. Polično skladištenje (Sortable artikli) 

  • Namenjeno manjim artiklima koji se lako sortiraju i obrađuju kroz automatizovani sistem skladištenja. 
  • Granične dimenzije: maksimalno 600x400x400 mm
  • Maksimalna težina: do 30 kg
  • Ovaj tip skladištenja omogućava bržu manipulaciju robom i efikasniji proces isporuke. 

2. Regalno skladištenje (Nonsortable i Heavy & Bulky artikli) 

  • Namenjeno artiklima koji premašuju standardne dimenzije sortable artikala. 
  • Nonsortable artikli: proizvodi čije su dimenzije veće od 600x400x400 mm, ali lakši od 30 kg
  • Heavy & Bulky (teški i gabaritni) artikli: proizvodi veći od 600x400x400 mm i teži od 30 kg
  • Ovi artikli se skladište u klasičnom regalnom skladištu, što omogućava sigurno rukovanje i skladištenje većih i težih proizvoda. 

Temperatura skladišta:  

  • FBA skladište održava ambijentalnu temperaturu, što znači da je temperatura stabilna i pogodna za većinu proizvoda. Nema posebnih rashladnih ili grejnih sistema za specijalizovane artikle. 

Zaključak

Pravilno skladištenje robe osigurava optimalno upravljanje zalihama i doprinosi efikasnijem procesu isporuke, čime se poboljšava celokupno korisničko iskustvo na Ananas platformi. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Isporuka robe u FBA skladište

Da bi isporuka robe u FBA skladište bila efikasna i pravovremena, neophodno je ispoštovati sledeće korake u procesu najave: 

Zakazivanje termina istovara 

  • Termini istovara robe prodavca usaglašavaju se između timova prodaje i logistike i unutar Ananasa kako bi se osigurao optimalan prijem robe bez uticaja na ostale operacije.  
  • Prodavac je dužan da izvrši najavu isporuke putem Seller Portala

2. Najava putem Seller Portala: 

– Precizno uputstvo o najavi slanja robe u FBA skladište putem Seller Portala možete pogledati ovde.  

Obavezni podaci za najavu 

Najava isporuke mora sadržati sledeće informacije: 

  • Broj komada – ukupan broj pojedinačnih proizvoda koji se isporučuju 
  • Broj koleta – broj paketa/kutija u pošiljci 
  • Broj paleta – ukupan broj paleta na kojima se roba isporučuje 
  • Pravilno označene kutije LPN nalepnicama – svaka kutija mora biti adekvatno obeležena kako bi se omogućila precizna identifikacija proizvoda u skladištu 
  • Podaci o vozilu koje isporučuje robu (Ime i prezime vozača, registarske oznake vozila)

Dokumentacija koja mora pratiti robu 

  • Otpremnica sa barkodom – Otpremnica je obavezni dokument koji mora biti priložen i mora sadržavati bar-kod radi brže obrade robe u skladištu. 

Kontrola robe pre skladištenja 

Pre nego što roba bude pozicionirana u skladištu, sprovodi se: 

  • Kvantitativna kontrola – Provera broja isporučenih komada, koleta i paleta u odnosu na najavljene podatke. 
  • Kvalitativna kontrola – Provera fizičkog stanja robe, pravilnog pakovanja i ispravne označenosti LPN nalepnicama. 
  • Ovim procesom osigurava se da prijem robe bude izvršen što efikasnije moguće, uz propratnu dokumentaciju kojom se evidentira da li je sa pošiljkom sve u redu.  
  • Ukoliko dođe do razlike u najavljenoj i isporučenoj količini, na licu mesta će se sačiniti Zapisnik o neusaglašenosti robe, nakon čega će nadležni account menadžer kontaktirati prodavca i obavestiti ga o istom. 
  • Ukoliko dođe do oštećenja robe u transportu, na licu mesta će se sačiniti Zapisnik o neusaglašenosti robe, nakon čega će nadležni account menadžer kontaktirati prodavca i obavestiti ga o istom.  

Dostupnost proizvoda na platformi 

  • Nakon prijema robe u skladište, proizvodi su odmah dostupni na Ananas platformi za prodaju. 
  • Stanje “a brzo“ proizvoda je potpuno usaglašeno sa Ananas platformom, čime se osigurava preciznost u dostupnosti proizvoda. 

Pregled robe od strane prodavca 

  • Prodavac, uz prethodnu najavu svom account menadžeru, može doći u skladište i izvršiti vizuelni pregled svoje robe nakon prijema. Podaci koji su neophodni za najavu jesu:  
  • Ime i prezime vozača 
  • Registarska oznaka vozila kojim prodavac dolazi 

Zaključak

Poštovanjem ove procedure osigurava se nesmetan i precizan proces prijema robe u FBA skladište, uz transparentnost i maksimalnu efikasnost za sve uključene strane. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Prezentacija FBA skladišta 

Fulfilled by Ananas (FBA) predstavlja napredan logistički model koji omogućava prodavcima da skladište svoju robu u našem visokoautomatizovanom fulfillment centru. Kroz optimizovane procese i modernu tehnologiju, obezbeđujemo brzu i pouzdanu isporuku kupcima. 

Opšte informacije

FBA skladišta koriste najsavremeniji Warehouse Management System (WMS) koji omogućava visoku preciznost u praćenju i upravljanju zalihama. Ovaj sistem: 

  • Optimizuje proces prijema, skladištenja i isporuke robe, 
  • Smanjuje mogućnost ljudske greške, 
  • Pruža transparentnost u svakom koraku logističkog lanca. 

Svi procesi u FBA skladištu su u potpunosti automatizovani, što omogućava: 

  • Efikasno rukovanje velikim količinama robe, 
  • Brzu obradu narudžbina i tačnu isporuku, 
  • Minimizaciju mogućnosti ljudskih grešaka. 

Kapacitet Skladišta

Naš centralni fulfillment centar koji se nalazi u Novoj Pazovi raspolaže sa: 

  • Više od 7,000 paletnih mesta, 
  • 120,000 poličnih pozicija, 
  • 80,000 različitih SKU-ova, 
  • Trenutno skladištenih preko 700,000 komada proizvoda. 

Specifičnosti FBA Modela 

  • FBA nije režimski magacin, te se takva vrsta robe ne skladišti u našem centru, 
  • Fokusiran je na sortable artikle, što omogućava efikasnu organizaciju i upravljanje zalihama. 

Skladištenje robe u FBA centru omogućava prodavcima da svoje poslovanje podignu na viši nivo bez brige o logistici. Korišćenjem našeg sistema, prodavci: 

  • Oslobađaju svoje resurse i vreme za razvoj biznisa, 
  • Povećavaju brzinu i tačnost isporuke ka kupcima, 
  • Imaju pristup naprednim tehnologijama za upravljanje zalihama i optimizaciju prodaje, 
  • Obezbeđuju veće zadovoljstvo kupaca zahvaljujući pouzdanoj i brzoj isporuci 

Zaključak

FBA model poslovanja omogućava prodavcima da se fokusiraju na rast i razvoj svog biznisa, dok mi preuzimamo logistički deo procesa. Kroz modernu tehnologiju i automatizaciju, obezbeđujemo vrhunski kvalitet usluge i efikasnu isporuku proizvoda do krajnjih kupaca. 

Kataloški broj dokumenta:  

Verzija dokumenta: 1.0 

Datum izmene: 26.3.2025. 

Da li ti je ovaj članak bio od koristi?

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu