Documentation Category: Opšti uslovi poslovanja
Zaštita poverljivih podataka, prestanak ugovora i završne odredbe
13. Zaštita poverljivih podataka
U toku važenja Ugovora, Ugovorne strane mogu se naći kako u svojstvu Davaoca informacija, tako i u svojstvu Primaoca informacija.
Ovim odeljkom Opštih uslova regulišu se međusobna prava i obaveza Ugovornih strana u vezi sa korišćenjem Poverljivih informacija od strane Primaoca informacija. Odredbe ovog odeljka važe i primenjuju se za ceo period trajanja ugovornog odnosa Ugovornih strana, izuzev obaveze Primaoca informacija u pogledu čuvanja Poverljivih informacija koja ostaje na snazi kako za vreme važenja ovog Ugovora tako i po njegovom prestanku, bez ikakvog vremenskog ograničenja.
Ugovorne strane su saglasne da:
- da u vreme zaključenja Ugovora, Ugovorne strane poseduju određene poverljive informacije koje predstavljaju poslovnu tajnu;
- da postoji potreba da Ugovorne strane u svrhu pregovaranja i/ili izvršenja posla prema ugovoru o poslovnoj saradnji/ pružanju usluga koji će se eventualno zaključiti između Ugovornih strana, tim informacijama imaju pristup i te informacije koriste;
- da su Ugovorne strane voljne da jedna drugoj omoguće pristup i korišćenje tih informacija pod uslovima iz Ugovora;
- da ovaj odeljak Opštih uslova služi isključivo u svrhe regulisanja međusobnih odnosa Ugovornih strana po pitanju poverljivih informacija i ne daje bilo kakva prava bilo kojem trećem licu;
- da se pojmovi koji se koriste u ovom odeljku Opštih uslova tumače na način definisan u ovom dokumentu.
Prihvatanjem ovih Opštih uslova:
- nijedna od Ugovornih strana se ne ograničava na bilo koji način u svom poslovanju;
- ne stvara se obaveza da bilo koja od Ugovornih strana dostavi drugoj Ugovornoj strani bilo koji podatak, niti da zaključi bilo koji drugi ugovor, niti bilo koja od Ugovornih strana daje garancije za kompletnost i tačnost datih podataka;
- ne uspostavlja se bilo koji odnos ekskluzivnosti između ugovornih strana.
Poverljive informacije su sve Informacije o ili u vezi sa Davaocem informacija ili njegovih povezanih lica i o njegovoj delatnosti ili njegovih povezanih lica, uključujući ali ne ograničavajući se na sledeće: poslovni podaci, planovi, finansijski projekti i rezultati, informacije o marketinškoj strategiji, potrošačima, poslovnim partnerima i komitentima društva, organizaciji rada, tehnološkim procesima, komercijalnom poslovanju, te informacije o ličnim primanjima, zaradama i ličnim podacima zaposlenih, kao i ostale isprave i podaci čije bi saopštavanje neovlašćenim licima, zbog njihove prirode, značaja i karaktera bilo protivno uspešnom poslovanju Davaoca informacija i štetilo njegovim interesima i poslovnom ugledu, uključujući i celokupan know-how Davaoca informacija ili njegovih povezanih lica izražen u materijalnoj ili bio kojoj drugoj formi, kao i sve ono što Primalac informacija lično razvije za vreme saradnje sa Davaocem informacija, i ekskluzivno su pravo Davaoca informacija. Primera radi, bez ikakvog ograničavanja, Poverljive informacije mogu biti u obliku dokumenata, razgovora, u elektronskom obliku, informacije koje su sadržane u fizičkim delovima, modelima, metodologiji, softveru ili materijalnim uzorcima.
Ugovorne strane su saglasne da se davanjem Poverljivih informacija Primaocu informacija od strane Davaoca informacija, ili omogućavanja pristupa istim Primaocu informacija, ili njihovim korišćenjem od strane Primaoca informacija ne menja vlasništvo nad Poverljivim informacijama. Vlasnik tih Poverljivih informacija, osim u slučaju drugačijeg pisanog sporazuma Ugovornih strana, jeste i ostaje Davalac informacija, a Primalac informacija stiče samo pravo da ih koristi za vreme važenja ovog Ugovora u skladu sa uslovima iz ovog Ugovora. Isto važi i za prava intelektualne svojine na Poverljivim informacijama – njihov jedini i isključivi nosilac jeste i ostaje Davalac informacija.
Primalac informacija je u obavezi da Poverljive informacije tretira strogo poverljivo i da ih, osim na osnovu prethodne pisane saglasnosti Davaoca informacija, ne otkriva ili na bilo koji način učini dostupnim trećem licu. Svi vidovi komunikacije koji su u vezi sa ovim odeljkom, uključujući, bez ograničenja, usmenu komunikaciju, telefon, elektronsku prepisku, pisanu poslovnu prepisku, obuhvaćeni su obavezom čuvanja poverljivosti. Obaveza čuvanja poverljivosti je na snazi za sve vreme važenja Ugovora i po njegovom prestanku bez ikakvog vremenskog ograničenja.
Primalac informacija je u obavezi da preduzme sve razumne mere potrebne za očuvanje poverljivosti Informacija, uključujući, bez ograničenja, tehničke, kadrovske i organizacione mere zaštite.
Primalac informacija je u obavezi da obezbedi da obavezu čuvanja poverljivosti poštuju sva lica koja su zaposlena ili na drugi način angažovana od strane Primaoca informacija, bez obzira da li je u pitanju angažovanje na osnovu ugovora o radu ili bilo kog drugog ugovora, kao i da sva ta lica potpišu izjavu o čuvanju poverljivosti kojom se obavezuju na čuvanje poverljivosti u skladu sa odredbama ovih Opštih uslova.
Ugovorne strane su saglasne da se svaka radnja ili propuštanje Primaoca informacija, uključujući i bilo koje lice iz prethodnog stava ovog odeljka, koja je učinjena protivno ovde definisanim odredbama, smatra povredom poverljivih podataka i da Davaocu informacija, u slučaju svake takve povrede, pripada pravo na nadoknadu štete (uključujući stvarnu štetu i izgubljenu dobit), u skladu sa Zakonom o zaštiti poslovne tajne, Ugovorom i ovim Opštim uslovima, a čime se ne ograničava niti isključuje bilo koje drugo pravo koje Davaocu informacija pripada po Ugovoru ili po zakonu.
U slučaju prestanka važenja Ugovora, bez obzira na razlog prestanka, Primalac informacija je u obavezi da, na pisani zahtev Davaoca informacija, Davaocu informacija vrati ili uništi sve dokumente, pisane ili elektronske, kao i sve druge materijale prethodno dobijene od Davaoca informacija, u kojima su Poverljive informacije sadržane, kao i da ne pravi kopije i da, vrati ili obriše i uništi postojeće kopije svih takvih dokumenata i drugih materijala i da na zahtev izda Davaocu informacija pismenu potvrdu o tome da su Poverljive informacije, dokumenta i kopije dokumenata koji sadrže Poverljive informacije vraćeni odnosno uništeni.
14. Prestanak ugovora
Prestankom (tj. istekom, ili nastupanjem raskida ili otkaza) Ugovora prestaju ugovorna prava i obaveze strana osim onih prava i obaveza za koje je predviđeno pojedinim odredbama Ugovora i/ili Opštim uslovima da će važiti i po njegovom prestanku.
Bez obzira na prestanak ili vrstu raskida Ugovora, Prodavac je dužan da ispuni sve ispostavljene narudžbine za robu/usluge, osim ukoliko ga Ananas drugačije ne obavesti o tome pisanim putem.
15. Završne odredbe
Na ove Opšte uslove je merodavno i primenjivo isključivo pravo Republike Srbije.
Svaka ugovorna strana je obavezna da bez odlaganja pismeno obavesti drugu ugovornu stranu o svakoj promeni podataka od značaja za realizaciju Ugovora.
Prodavac nema pravo da ustupi, prenese, niti založi bilo koje pravo ili obavezu iz ovog Ugovora bez prethodne pisane saglasnosti Ananasa.
Svaka ugovorna strana snosi svoje troškove vezano za zaključenja i/ili izvršenje ovog Ugovora, osim ukoliko nije za pojedine slučajeve drugačije regulisano odredbama ovog Ugovora i njegovih priloga.
Primenu pojedinih odredbi Opštih uslova moguće je isključiti jedino eksplicitnom odredbom u Ugovoru.
U slučaju bilo kakvih sporova vezano ili po osnovu primene ovih Opštih uslova za rešavanje istih mesno je nadležan sud u Beogradu, Republika Srbija.
Ovi Opšti uslovi su doneti 04.12.2023. godine i počinju da se primenjuju počev od dana 01.01.2024. godine. Usvajanjem ovih Opštih uslova prestaju da se primenjuju Opšti uslovi od 05.07.2022. godine. Ovi Opšti uslovi su sačinjeni na srpskom jeziku, a ukoliko postoji prevod ovih Opštih uslova na bilo koji drugi jezik jedino je pravno važeća verzija na srpskom jeziku.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Obrada ličnih podataka
Informacije o obradi ličnih podataka na platformi
Prodavac se obavezuje da sve podatke o ličnosti trećih lica koji budu otkriveni Prodavcu od strane Ananasa za vreme trajanja ovog Ugovora, čuva kao povreljive podatke u smislu narednog odeljka ovih Opštih uslova. U tom svetlu, Prodavac se obavezuje da preduzme sve potrebne organizacione, tehničke i druge neophodne mere kako bi podatke o ličnosti, a koje mu je otkrio odnosno dostavio Ananas, zaštitio od otkrivanja, kako za vreme trajanja Ugovora tako i po isteku istog.
U slučaju da su podaci o ličnosti otkriveni trećem licu bez izričite pisane saglasnosti Ananasa, Prodavac preuzima obavezu da odmah o tome obavesti Ananas, te preduzme sve neophodne mere da spreči dalje otkrivanje odnosno zloupotrebu podataka o ličnosti. U slučaju povrede odredaba ovog odeljka, Ananas ima pravo da momentalno raskine ovaj Ugovor, da zahteva naknadu štete od Prodavca, a sve imajući u vidu da Prodavac ostaje u potpunosti odgovoran Ananasu i svim trećim stranama za celokupne štete.
Kako Prodavac i Ananas prikupljaju, obrađuju i međusobno razmenjuju podatke o ličnosti kupaca, za svrhe zaključenja i ispunjenja ugovora o kupovini robe odnosno pružanju usluge (a koji je zaključen između Prodavca i kupca posredstvom Ananasa) i za svrhe omogućavanja i realizacije zakonskih prava kupaca (pravo na odustanak od zaključenog ugovora o prodaji robe odnosno pružanju usluge, pravo na podnošenje reklamacije i ostvarivanje prava u vezi sa tim), Prodavac i Ananas Opštim uslovima poslovanja uređuju svoj odnos u smislu odredbe člana 43 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018), budući da postupaju u svojstvu zajedničkih rukovalaca.
U tom svetlu, Ugovorne strane ugovaraju međusobnu saradnju koja uključuje oglašavanje i prodaju proizvoda Prodavca na Platformi, odnosno podrazumeva uspostavljanje direktnog odnosa između Kupca (fizičkog lica) i Prodavca, posredstvom Platforme. Tom prilikom, Kupac na Platformi otkriva svoje lične podatke i to za svrhe zaključenja i izvršenja ugovora o prodaji robe odnosno pružanju usluge koji je zaključen sa Prodavcem odnosno za svrhe ostvarivanja zakonskih prava (pravo na odustanak od ugovora, pravo na podnošenje reklamacije, povrat robe/plaćene cene).
Kako bi Ananas ispunio svoje ugovorom preuzete obaveze prema Prodavcu (izvršenje ugovora o prodaji robe odnosno pružanju usluge), odnosno kako bi Prodavac omogućio da se izvrši ugovor o prodaji robe (npr. isporuka robe), Ugovorne strane međusobno razmenjuju lične podatke kupaca. Dodatno, kako bi Ananas i Prodavac obezbedili ostvarivanje zakonskih prava kupaca (pravo na odustanak od zaključenog ugovora, pravo na podnošenje reklamacije, pravo na povraćaj plaćene cene itd.) i ugovornih obaveza prema kupcu (isporuka robe), Ugovorne strane takođe međusobno razmenjuju lične podatke kupaca.
Imajući u vidu navedeno, Ananas i Prodavac u svojstvu zajedničkih rukovalaca obrađuju lične podatke kupaca, za sledeće svrhe:
- Izvršenje zaključenog ugovora o prodaji robe/usluga između Prodavca i kupca (npr. isporuka robe na adresu);
- Omogućavanje i realizacija prava na odustanak od zaključenog ugovora o prodaji robe/usluga između Prodavca i kupca;
- Omogućavanje i realizacija prava na podnošenje reklamacije u pogledu kupljene robe odnosno pružene usluge po osnovu zaključenog ugovora o prodaji robe/usluga između Prodavca i kupca (uključujući povrat robe i plaćene cene), te ostvarivanja svih prava u vezi sa reklamacijom;
- Ispunjenje svih ugovornih obaveza Ananasa prema Prodavcu.
Ugovorne strane, u svojstvu zajedničkih rukovaoca, obrađuju sledeće podatke o ličnosti kupaca: ime, prezime i pol; adresa prebivališta/adresa za isporuku robe (ulica i broj, broj pošte i mesto); broj mobilnog telefona/broj fiksnog telefona; e-mail adresa (u daljem tekstu svi gore navedeni podaci zajedno označeni su kao: Podaci).
Ugovorne strane su saglasne da će za sve dužnosti i radnje u vezi sa pravima kupaca definisanih članovima 21 – 37. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (uključujući pravo na obaveštenje o obradi, pravo na uvid i kopiju, pravo na ispravku, pravo na brisanje podataka, pravo na prenosivost podataka i pravo na prigovor) biti zadužen Ananas, što znači da će Ananas biti odgovoran za ostvarivanje prava lica čiji se podaci o ličnosti obrađuju od strane Ugovornih strana. Lice zaduženo za dužnosti i radnje u vezi sa pravima kupaca definisanih članovima 21-37. Zakona u okviru Ananasa je Nevena Praizović, sa kontakt podacima: nevena.praizovic@ananas.rs. Zajednički rukovaoci će podatke o ličnosti kupaca obrađivati u roku definisanom svakom pojedinačnom Politikom privatnosti.
Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti za zakonske zastupnike/kontakt lica/ovlašćena lica kod Prodavca
Imajući u vidu je Prodavac pravno lice odnosno preduzetnik, ovaj odeljak Opštih uslova odnosi se na obradu ličnih podataka zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Prodavca koji je u ime i za račun Prodavca zaključio Ugovor sa Ananasom.
Naime, Ananas prikuplja, obrađuje i čuva u svojoj bazi lične podatke zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Prodavca i to za sledeće svrhe:
- Zaključenja i izvršenja Ugovora (uključujući predugovornu fazu),
- Za svrhe vođenja e-mail i telefonske komunikacije radi zaključenja i izvršenja Ugovora,
- Održavanja poslovne saradnje,
- Radi omogućavanja kupaca da ostvare svoja zakonska prava definisana Zakonom o zaštiti potrošača.
Ananas u navedenim slučajevima obrađuje sledeće podatke o ličnosti zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Prodavca: ime, prezime i pol; e-mail adresa; kontakt telefon; naziv radne pozicije (zajedno označeni kao: Podaci o ličnosti).
Kada se Podaci o ličnosti obrađuju u navedene svrhe, davanje Podataka o ličnosti zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Prodavca predstavlja ugovornu obavezu odnosno davanje Podataka o ličnosti u tom slučaju predstavlja neophodan uslov za zaključenje Ugovora, zbog čega zakonski zastupnik/kontakt osoba/ovlašćeno lice kod Prodavca ima obavezu da zaposlenima kod Ananasa otkrije Podatke o ličnosti. U suprotnom, Ananas će biti onemogućen da zaključi i izvrši Ugovor.
Budući da se Podaci o ličnosti obrađuju od strane Ananasa po osnovu zaključenog Ugovora, Podaci o ličnosti se čuvaju u bazama Ananasa dve godine od kada je Ugovor prestao da proizvodi dejstvo. Nakon toga, Podaci o ličnosti se brišu iz baze Ananas-a. Sa druge strane, Podatke o ličnosti koji se obrađuju radi ostvarivanja prava kupaca iz Zakona o zaštiti potrošača, Ananas čuva u bazama do proteka roka koji je definisan zakonom (dve godine od dana isporuke robe kupcu odnosno u roku od dve godine od dana podnošenja reklamacije), budući da je tada osnov obrade ispunjenje pravnih obaveza Ananasa odnosno Prodavca prema kupcima.
U svakom trenutku, zakonski zastupnik/kontakt osoba/ovlašćeno lice kod Prodavca može zahtevati sledeće: 1) pristup Podacima o ličnosti, 2) ispravku Podataka o ličnosti, 3) brisanje Podataka o ličnosti. Pored toga, mogu se ostvariti i sledeća prava: 1) pravo na ograničenje obrade Podataka o ličnosti, 2) pravo na prenosivost Podataka o ličnosti, i 3) pravo na podnošenje pritužbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Radi ostvarenja svih prava (osim prava na podnošenje pritužbe nadležnom organu), možete se obratiti na email adresu: nevena.praizovic@ananas.rs.
Molimo vas da imate u vidu da će Ananas Podatke o ličnosti otkriti licima koji su angažovani od strane Ananasa za izvršenje usluge zbog koje je i zaključen Ugovor (npr. prevoziocima/kuririma koji treba da prevezu i isporuče robe od Prodavca do kupca), povezanim licima Ananasa na teritoriji Republike Srbije, zaposlenima kod Ananasa, call centrima koji pružaju pomoć Ananasu radi funkcionisanja platforme, društvima koja vrši poslove obezbeđenja prostora, imovine i lica, pružaocima pravnih usluga, IT serviserima, spoljnim revizorima, računovodstvenim i knjigovodstvenim agencijama, te eksternim saradnicima koji omogućuju izvršenje ugovornih obaveza Ananasa prema Prodavcu.
U skladu sa odredbama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018), ovaj odeljak Opštih uslova predstavlja Obaveštenje o obradi ličnih podataka, u smislu odredbe člana 23 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. S tim u vezi, smatraće se da je na ovaj način Ananas ispunio svoju zakonsku obavezu prema zakonskom zastupniku/kontakt osobi/ovlašćenom licu kod Prodavca.
Dodatno, prilikom kreiranja profila Prodavca na Platformi Ananasa, potrebno je da zakonski zastupnik/kontakt osoba/ovlašćeno lice kod Prodavca otkrije Ananasu određene lične podatke. U pogledu obrade ličnih podataka u navedenu svrhu, zakonski zastupnik/kontakt osoba/ovlašćeno lice kod Prodavca više informacija o obradi može pronaći u okviru Politike privatnosti koja je dostupna na Platformi u svakom trenutku.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Naknade, odgovornosti i obeštećenja, intelektualna svojina i viša sila
8. Naknade
Ugovorne strane su saglasne da za aktivnosti posredovanja po Ugovoru Ananasu pripada naknada za posredovanje ( u daljem tekstu: Posrednička naknada), koju plaća Prodavac. U iznos naknada Prodavcu se dodatno obračunava i fakturiše PDV.
Prateće usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača, kao i usluge reprodukcije i štampanja računa, izdavanje fiskalnih računa korišćenjem ANANAS EFU i slično, koje se vrše izdavanjem i kreiranjem putem softverskih alata i operativnih rešenja na Platformi, kao i usluge skladištenja i manipulacije robom pružaju se u okviru usluge posredovanja.
9. Odgovornosti o obeštećenja
Ananas odgovara za poštovanje svojih obaveza po osnovu zaključenog Ugovora sa Prodavcem i ovih Opštih uslova. U slučaju kršenja i nepridržavanja istih dužan je da Prodavcu nadoknadi svu nastalu štetu i troškove.
Prodavac snosu punu i isključivu odgovornost vezano za robu/usluge, njena svojstva i nedostatke, za poštovanje svojih obaveza po osnovu zaključenog Ugovora sa Ananasom i ovih Opštih uslova, kao i važećih propisia Republike Srbije, i u slučaju bilo kakvog propusta, kršenja i nepridržavanja tih obaveza dužan je da Ananasu nadoknadi svu nastalu štetu i troškove.
Ugovorne strane su saglasne da će Prodavac u potpunosti obeštetiti i nadoknaditi Ananasu i njegovim odgovornim i ovlašćenim licima sve naknade i troškove i sva plaćanja ili druge materijalne izdatke nastale po bilo kom osnovu u slučaju kršenja obaveza, izjava i garancija Prodavca iz Ugovora, ovih Opštih uslova, kao i po osnovu kršenja propisa od strane Prodavca vezano za robu/usluge i njenu prodaju i predaju odnosno pružanje kupcu.
Ukoliko nastupe konkretni slučajevi navedeni u tabeli koja sledi, kupcu će naplaćena sredstva biti refundirana, a Prodavcu će knjižnim pismom biti odobrena naknada za posredovanje u skladu sa navedenim. Ukoliko se radi o izgubljenim i oštećenim proizvodima tokom procesa dostave, kao i prihvaćenim reklamacijama koje podrazumevaju krivicu kurirske službe ili Ananasa za oštećenje/gubitak proizvoda, Prodavac će Ananasu fakturisati maloprodajnu vrednost proizvoda.
MPC – maloprodajna cena proizvoda
TD – trošak dostave
Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu emailom ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu.
U slučajevima navedenim u tabeli, obaveza je Prodavca da izvrši refundaciju sredstava kupcu u visini maloprodajne vrednosti proizvoda (a trošak dostave kupcu refundira kurirska služba angažovana od strane Ananasa). Ukoliko su sredstva kupca još uvek na računu za zaštitu korisnika sredstava kod IEN, po nalogu Ananasa, IEN će izvršiti povraćaj odgovarajućeg iznosa kupcu o čemu će Prodavac biti obavešten. Nakon prenosa sredstava na račun Prodavca, Prodavac će izvršiti direktan povraćaj novca kupcu.
Napomena: U slučajevima 1, 3 i 4 iz Tabele, sredstva se kupcu ne refundiraju ukoliko se radi o porudžbini za koju je kupac trebalo da izvrši plaćanje pouzećem.
Za svu robu koja se Prodavcu ili Ananasu bude vratila usled neuspelog uručenja, odustanka od kupovine ili je dostavljena pogrešna Roba kupcu, Prodavac se obavezuje da će prihvatiti povrat robe, a troškove povrata pogrešno dostavljene robe iz razloga odgovornosti Prodavca, snosiće Prodavac. Usluga ponovne dostave za robu koju je trebalo dostaviti kupcu, a nije dostavljena iz razloga odgovornosti Prodavca, ide na teret Prodavca.
Ananas stiče pravo na naknadu i u slučaju otkazane kupovine iz razloga što Prodavac nije imao robu na stanju u svom skladištu, a o tome nije na vreme obavestio Ananas.
10. Intelektualna svojina
Autorska prava i sva druga prava intelektualne i/ili industrijske svojine svake ugovorne strane ili bilo kog trećeg lica u svakom trenutku ostaju u isključivom vlasništvu te ugovorne strane, odnosno bilo kog trećeg lica, i bilo koja od ugovornih strana ne stiče bilo kakva prava u vezi sa tim pravima druge ugovorne strane, odnosno bilo kog trećeg lica.
Platforma, njen sadržaj i izgled, softver i svi podaci na njoj su vlasništvo Ananasa ili ovlašćenih proizvođača softvera i ovim Opštim uslovima se ne stvara, konstituiše, niti prenosi bilo koje od tih vlasničkih prava ili autorskih, niti ostalih prava intelektualne/industrijske svojine na Prodavca.
Prodavac garantuje Ananasu da prilikom izvršavanja svojih ugovornih prava i obaveza neće koristiti ili na drugi način neće povrediti bilo čija autorska prava, niti druga prava intelektualne i/ili industrijske svojine, kao i da na njegovim postavkama na Platformi neće postojati takva prava trećih lica, i obavezuje se da Ananasu pruži svu pravnu zaštitu i nadoknadi sve troškove i naknade koji bi pali na teret Ananasa u slučaju postojanja zahteva trećih lica u pogledu navedenih prava.
Ne isključujući odredbe iz stava 1. ovog odeljka i shodno potrebama izvršavanja Ugovora i ovih Opštih uslova Prodavac daje Ananasu besplatnu licencu, bez prostornog i vremenskog ograničenja, da može koristiti žig robe/usluge, kao i da može koristiti i prosleđivati trećim licima sve i bilo koje video, audio, tekstualne i/ili elektronske zapise i podatke koji su postavljeni na Platformi vezano za robu/usluge ili se na drugi način odnose na robu/usluge Prodavca, a u cilju ispunjavanja ugovorenih prava i obaveza, kao i komunikacije i regulisanja odnosa koje Ananas ima ili bi mogao da ima sa kupcima.
11. Viša sila
Bilo koja ugovorna strana neće biti odgovorna zbog nemogućnosti ispunjenja obaveza iz ovog Ugovora, ako je neispunjenje neposredno prouzrokovano višom silom. Bilo koja ugovorna strana koja se poziva na višu silu kao razlog za neispunjenje, će biti u obavezi da dokaže neposredni uzrok, kao i da su preduzeti razumni koraci da se umanji odlaganje i šteta uzrokovana događajima od dana saznanja za takve događaje, kao i da je druga ugovorna strana blagovremeno obaveštena o okolnostima za koje tvrdi da predstavljaju osnov za isključenje odgovornosti u skladu sa odredbama ovih Opštih uslova.
Viša sila, u smislu ovih Opštih uslova, označava događaj van kontrole ugovorne strane, koja je tim događajem pogođena bez sopstvene krivice ili nehata, i koji se ni uz maksimalnu opreznost ugovorne strane kao takav nije mogao predvideti ni sprečiti. Događaji više sile uključuju sledeće: akte prirode (uključujući požar, poplavu, zemljotres, oluju, ili neku drugu prirodnu katastrofu), epidemije, štrajk, pobune, rat, invaziju, terorističke akte, vojno ili drugo uzurpiranje političke moći ili oduzimanje imovine (konfiskacija), nacionalizacija, sankcije vlade ili embargo, odluke nadležnih organa, nestanak struje, vode, goriva ili bilo koji drugi prekid snabdevanja javne usluge, Interneta ili komunikacijskih veza, prestanak pružanja usluga od strane trećih lica od kojih zavisi rad i funkcionalnost Platforme ili drugi vanredni događaji izvan kontrole ugovornih strana.
Ukoliko viša sila bude trajala duže od 30 dana, bilo koja ugovorna strana zadržava pravo da jednostrano raskine Ugovor sa trenutnim dejstvom, osim ukoliko se ugovorne strane drugačije pismeno dogovore.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Prateće i ostale usluge
1. Dostava robe kupcima
Ananas će za svu robu prodatu preko Platforme da organizuje i izvrši preuzimanje, transport i isporuku/povraćaj robe do/od krajnjih kupaca.
Prodavac je saglasan da se smatra da je Roba isporučena kupcu kada je Ananas ili kurirska služba agažovana od strane Ananasa isporuči kupcu i registruje u svojim evidencijama status robe kao isporučene (dostavljene) kupcu.
Kurirska služba angažovana od strane Ananasa će vršiti isporuku robe sa adrese Prodavca na adresu koju je odredio kupac i/ili sa adrese skladišta Ananasa na adresu koju je odredio kupac za robu koju skladišti Ananas, a prema dogovoru sa Prodavcem.
Rok za isporuku poručene Robe Ananasu odnosno izabranoj kurirskoj službi je 24 sata, izuzimajući vikend i praznike, od dana prosleđivanja porudžbine.
Usluga organizacije dostave robe do krajnjih kupaca obračunava se za svaki prodati proizvod u okviru jedne pošiljke, prema težini i dimenzijama proizvoda, shodno sledećem cenovniku:
Pri čemu je:
DS – potvrđena adresa magacina Prodavca sa koje se preuzimaju pošiljke;
FBA – Ananas distributivni centar (Fullfilment centar).
Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje predmetne usluge pružene Prodavcu u tom kalendarskom mesecu, u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture. Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF) u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsko fakturisanje, a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (merchant portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid Prodavcu.
Usluga organizacije dostave robe do krajnjih kupaca obračunava se i fakturiše svim prodavcima koji prodaju preko Platforme, bilo da robu skladište u sopstvenim magacinima ili u Ananasovom distributivnom centru (Fullfilment centru/FBA), shodno cenovniku navedenom u gornjoj tabeli.
Ukoliko nakon preuzimanja proizvoda od strane kurira sa lokacije skladišta, nastupe konkretni slučajevi, kao što su neuspelo uručenje pošiljke, izgubljen/oštećen proizvod ili pošiljka ili prihvaćen odustanak od kupovine konkretnog proizvoda, Ananas će Prodavcu knjižnim pismom odobriti naknadu za ovu uslugu. Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu email-om ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu.
Kao relevantne uzimaju se dimenzije i težine proizvoda sa komercijalnim pakovanjem. Ukoliko proizvod ne poseduje pakovanje, relevantne su dimenzije i težina samog proizvoda. U slučaju da se utvrdi neslaganje između težine/dimenzija proizvoda unetih na Platformi od strane Prodavca i stvarne težine/dimenzija proizvoda, Ananas će uputiti pisanu opomenu Prodavcu sa zahtevom da ispravi unete podatke. U slučaju da Prodavac ne ispravi netačne podatke ili ponovo postupi na isti način, Ananas zadržava pravo da ukloni ponudu Prodavca sa Platforme i raskine Ugovor.
2. Oglašavanje
Usluga oglašavanja na Platformi pruža se na zahtev Prodavca i po odobrenju tog zahteva od strane Ananasa. Usluga oglašavanja, kao i učešće u ostalim promotivnim aktivnostima predmet je posebnog ugovora između Ananasa i Prodavca.
Ugovorne strane saglasno konstatuju da za usluge oglašavanja robe/usluga Prodavca koje Ananas sprovodi u cilju promocije Platforme, vrednost naknade za takve usluge oglašavanja uračunata je naknadu za posredovanje.
U slučaju sprovođenja marketinških kampanja i promotivnih aktivnosti koje Ananas sprovodi, a koje ne podrazumevaju finansijsko angažovanje Prodavca, Prodavac je saglasan da o takvim aktivnostima bude obavešten elektronskim putem od strane Ananasa u roku ne kraćem od 5 radnih dana pre dana otpočinjanja realizacije aktivnosti.
3. Skladištenje i manipulacija robom
Ananas u okviru svojih poslovnih aktivnosti pruža, između ostalog, usluge skladištenja sa svim pratećim uslugama, u svom skladištu koje se nalazi u Novoj Pazovi, Prva centralna radna 4, kao i drugim skladišnim lokacijama kojima upravlja Ananas i to:
- Prijem robe: preuzimanje robe od Prodavca ili kurirskih službi, provera dokumentacije (otpremnice, fakture), kontrola količine i kvaliteta robe, unos robe u sistem (WMS – Warehouse Management System), skladištenje robe na odgovarajuće lokacije;
- Manipulacija robom: raspoređivanje robe u odgovarajuće regale, police ili paletna mesta;
- Komisioniranje (Picking): prikupljanje proizvoda po nalozima kupaca, grupisanje i priprema robe za pakovanje;
- Pakovanje (Packing): biranje odgovarajuće ambalaže, dodavanje zaštitnog materijala (ako je potrebno), lepljenje adresnica za slanje;
- Otpremanje robe (Outbound): predaja paketa kuririma, ažuriranje statusa u sistemu (WMS).
Usluga skladištenja i manipulacije robom obračunava se za svaki proizvod prodat preko Platofrme, a prema njegovoj težini i dimenzijama, shodno sledećem cenovniku:
Pri čemu je:
FBA – Ananas distributivni centar (Fullfilment centar)
Na kraju svakog kalendarskog meseca, Ananas vrši obračun i fakturisanje usluge skladištenja i manipulacije robom koju je pružio Prodavcu u tom kalendarskom mesecu, i to u roku od 5 dana od završetka meseca, sa rokom dospeća od 15 dana od dana izdavanja fakture. Račun se dostavlja mesečno, kroz sistem elektronskih faktura (SEF) u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsko fakturisanje, a specifikacija pruženih usluga se postavlja na portal za prodavce (merchant portal). U slučaju kada SEF nije primenjivo rešenje, račun se dostavlja email-om na email adresu naznačenu u članu 6. Ugovora ili postavljanjem na Platformi na odgovarajućem mestu koje je dostupno na uvid Prodavcu.
Usluga skladištenja i manipulacije robom obračunava se i fakturiše samo prodavcima koji prodaju preko Platforme, a robu skladište u Ananasovom distributivnom centru (Fullfilment centru/FBA), shodno cenovniku navedenom u gornjoj tabeli.
Ukoliko nakon preuzimanja proizvoda od strane kurira iz Ananasovog distributivnog centra (FBA), nastupe konkretni slučajevi, kao što su neuspelo uručenje pošiljke, izgubljen/oštećen proizvod ili pošiljka ili prihvaćen odustanak od kupovine konkretnog proizvoda, Ananas će Prodavcu knjižnim pismom odobriti naknadu za uslugu organizacije dostave. Knjižno pismo izdaje se na mesečnom nivou sa rokom dospeća od 30 dana i dostavlja se Prodavcu email-om ili postavljanjem na odgovarajućem mestu na Platformi koje je dostupno na uvid Prodavcu.
Kao relevantne uzimaju se dimenzije i težine proizvoda sa komercijalnim pakovanjem. Ukoliko proizvod ne poseduje pakovanje, relevantne su dimenzije i težina samog proizvoda. U slučaju da se utvrdi neslaganje između težine/dimenzija proizvoda unetih na Platformi od strane Prodavca i stvarne težine/dimenzija proizvoda, Ananas će uputiti pisanu opomenu Prodavcu sa zahtevom da ispravi unete podatke. U slučaju da Prodavac ne ispravi netačne podatke ili ponovo postupi na isti način, Ananas zadržava pravo da ukloni ponudu Prodavca sa Platforme i raskine Ugovor.
Ananas se obavezuje da će Prodavcu dati korisničko uputstvo za ispravno i tehnički sigurno postupanje u vezi sa svakom od usluga navedenih u ovom odeljku i to postavljanjem tih uputstava na odgovarajućim mestima na Platformi. Prodavac se obavezuje da će postupati u skladu sa uputstvima koje dobije od Ananasa.
Prodavac se obavezuje da će biti u obavezi da organizuje transport robe do skladišta Ananasa uz prethodnu najavu koja se obavlja na Platformi. U slučaju da Prodavac nije u mogućnosti da samostalno organizuje transport, način daljeg postupanja predmet je posebnog dogovora sa Ananasom.
Prodavac je u obavezi da robu na adekvatan način pripremi za transport kako bi ista u neizmenjenom stanju stigla u Ananas skladište. Takođe, Prodavac je u obavezi da svaku pošiljku obeleži nalepnicama koje će sadržati sve potrebne podatke, a koje će biti dostupne preko Platforme, na način da se omogući pravilan prijem u skladište bez obzira na količinu robe koja se nalazi u pošiljci.
Prodavac će preko Platforme biti u mogućnosti da u svakom trenutku prati trenutno stanje robe u skladištu. Skladištar je odgovoran za štetu koja nastane njegovim aktivnostima – propustima kao skladištara.
Ananas se obavezuje da će Prodavca obavestiti o razlici u količinama na prijemu, ukoliko se razlikuju od najavljenih, kao i u slučaju oštećene ili robe iz povrata (reklamacije). Osim toga Prodavac se obavezuje na blagovremenu usmenu i pisanu (elektronsku) komunikaciju sa predstavnicima Ananasa u cilju adekvatnog sprovođenja usluga, a kod vansudskog (mirnog) rašavanja potrošačkih sporova i na fizičko ili „on-line“ prisustvo svog predstavnika u cilju dolaska do zadovoljavajućeg rešenja za obe strane.
Ananas će na osnovu primljenih reklamacija i izjava za odustanak od ugovora organizovati preuzimanje, prijem i smeštaj robe. Na osnovu navedenih aktivnosti Ananas će obavestiti Prodavca o statusu i stanju robe, kao i dogovoriti dalje postupanje.
4. OSTALE USLUGE
1. Usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača
Ananas pruža i prateće usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača koje omogućavaju nesmetano i efikasno funkcionisanje elektronske prodavine i realizacije prava potrošača, a imajući u vidu, naročito zakonske obaveze Prodavca sa kojim potrošač direktno zaključuje ugovor o prodaji robe, odnosno pružanju usluga.
Ove usluge Ananasa se pružaju za potrebe Prodavca, a naročito se odnose na: informisanje potrošača, reklamacije, realizaciju prava potrošača na odustanak od ugovora, pomoć prilikom rešavanja potrošačkih prigovora vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, kao i ostvarivanje zadovoljavajućeg nivoa korisničkog iskustva potrošača i Prodavca.
Radi izbegavanja bilo kakvih nedoumica pružanjem predmetnih usluga Ananas ne preuzima bilo koju obavezu, niti bilo koju naknadu, dug ili trošak Prodavca vezano za regulisanje odnosa između Prodavca i potrošača (kupca).
Ananas se obavezuje da će Prodavcu dati korisničko uputstvo za ispravno i tehnički sigurno postupanje u vezi sa svakom od ovih usluga i to postavljanjem tih uputstava na odgovarajućim mestima na Platformi, a Prodavac se obavezuje da će postupati u skladu sa njima.
Ananas na osnovu dostupnih informacija sprovodi informisanje pojedinačnih potrošača u vezi sa realizacijom njihovih prava, statusom primljenih reklamacija, izjavama za odustanak od ugovora i slično.
Ananas će primati reklamacije i izjave za odustanak od ugovora i bez odlaganja ih činiti dostupnim Prodavcu kako bi nastavio da sprovodi sve svoje zakonom propisane obaveze.
2. Izdavanje maloprodajnih računa za robu kupljenu preko Platforme
Ugovorne strane saglasno konstatuju primenu Zakona o fiskalizaciji odnosno obavezu izdavanja fiskalnih računa za robu prodatu preko Platforme. Kako je prodavac vlasnik robe koju prodaje, Prodavac je fiskalni obveznik i ima zakonsku obavezu da za prodatu robu potrošaču izda fiskalni račun. Imajući u vidu navedeno, prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa sa Ananasom odnosno prilikom zaključenja Ugovora, Prodavac bira jednu od sledeće dve alternativne opcije:
3. Izdavanje fiskalnih računa korišćenjem Ananas EFU (Elektronski fiskalni uređaj Dobavljača po izboru Posrednika)
Ukoliko se Prodavac prilikom zaključenja Ugovora sa Ananasom opredelio za opciju da će za potrebe izdavanja fiskalnih računa koristiti Ananas elektronski fiskalni uređaj (u daljem tekstu: Ananas EFU), u tu svrhu će pristupiti zaključenju trojnog Ugovora o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs sa Ananasom i dobavljačem koji je vlasnik softverskog rešenja - elektronskog fiskalnog uređaja koji je posebno razvijen za potrebe fiskalizacije prometa na malo koji se obavlja putem Platforme, a za koje je pribavio neophodno odobrenje Poreske uprave, rešenjem broj 000-092-00-00461/2022-0000 od 21.04.2022. godine.
Navedenim trojnim ugovorom o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs biće regulisana sva međusobna prava i obaveze između ugovornih strana a vezano za izdavanje fiskalnih računa korišćenjem Ananas EFU.
4. Samostalno izdavanje fiskalnih računa od strane Prodavca, korišćenjem sopstvenog elektronskog fiskalnog uređaja
Ukoliko se Prodavac prilikom zaključenja Ugovora sa Ananasom opredelio za opciju da samostalno izdaje svoje fiskalne račune, preuzima obavezu da za sve proizvode prodate preko Platforme samostalno izda fiskalni račun. Obaveza je Prodavca da zajedno sa naručenim proizvodom upakuje u pošiljku i fiskalni račun (u štampanom obliku) i na taj način dostavi ga potrošaču. Cena proizvoda na fiskalnom računu Prodavca istovetna je ceni proizvoda ponuđenog na Platformi, a po kojoj je potrošač naručio proizvod. Svako odstupanje u pogledu cene proizvoda na fiskalnom računu odgovornost je Prodavca.
U momentu preuzimanja pošiljke od strane kurirske službe, Platforma produkuje dokument Potvrda o kupovini, koji Prodavac dobija na email i na svoj nalog na merchant portalu.
U slučaju neuspelog uručenja, izgubljene i oštećene pošiljke, prihvaćenog odustanka i prihvaćene reklamacije, Platforma produkuje dokument Nalog za refundaciju i dostavlja ga Prodavcu na način opisan u prethodnom stavu, a Prodavac je u tom slučaju u obavezi da izda fiskalni račun tip transakcije refundacija, koji dostavlja elektronskim putem na adresu podrska@ananas.rs radi daljeg slanja kupcu na e-mail.
U slučaju da Prodavac naknadno zaključi trojni ugovor o poslovno tehničkoj saradnji u vezi prodaje preko e-commerce platforme ananas.rs i obezbedi i pohrani bezbednosni element na ANANAS EFU i dobije potvrdu od Ananas EFU aplikacije da je pohranjivanje uspešno obavljeno, Prodavac prestaje da samostalno izdaje fiskalne račune za promet preko Platforme.
Istovremena primena opcije A) i opcije B) za promet ostvaren na Platformi nije dozvoljena.
5. Angažovanje trećih lica
Za pružanje pojedinih usluga i aktivnosti iz Ugovora i ovih Opštih uslova, osim za aktivnosti posredovanja, kao i za održavanje i administriranje Platforme, Ananas ima pravo da angažuje treća lica – podizvođače bez prethodne pisane saglasnosti Prodavca, s tim da Ananas ostaje odgovoran Prodavcu za izbor i rad tih trećih lica, kao i za poštovanje odredbi Ugovora i ovih Opštih uslova od strane tih lica, a Prodavac ovlašćuje Ananas da u meri u kojoj Ananas to smatra opravdanim i celishodnim upozna ta treća lica sa sadržinom ovog Ugovora, sadržajem na Platformi koji se odnosi na Prodavca, kao i pravima i obavezama Ugovornih strana.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Usluge posredovanja u prodaji robe i usluga
Posredovanje
Zaključivanjem Ugovora sa Prodavcem Ananas stiče ovlašćenja posrednika vezano za nuđenje i prodaju robe/usluga Prodavca i dovođenje u vezu Prodavca i kupaca preko Platforme, a što podrazumeva sledeće aktivnosti:
- omogućavanje Prodavcu da postavi prikaz svoje robe/usluge i da istu nudi (daje neopozivu ponudu za prodaju) na Platformi uz definisanje cene i drugih uslova po kojima se ista prodaje;
- omogućavanje kupcima da razgledaju ponuđenu robu/usluge, da naprave svoj izbor i donesu i potvrde odluku za kupovinu određene robe/usluga;
- automatsko prihvatanje i potvrđivanje naružbenica kupaca vezano za odabranu i poručenu robu/usluge na Platformi;
- reprodukcija i štampanje računa Prodavca za naručenu robu/usluge ako je tako ugovoreno;
- prosleđivanje narudžbenice za robu/usluge Prodavcu radi pripreme za preuzimanje i isporuku robe kupcu, odnosno omogućavanje pružanja usluga kupcu.
Prodavac je upoznat da se prihvatanje narudžbina kupaca vrši automatizovano korišćenjem odgovarajućeg softvera na Platformi i saglasan je da se prihvatanjem i potvrđivanjem narudžbenica stvara obaveza za Prodavca da naručene vrste i količine robe, odnosno usluga, proda i preda, odnosno pruži, kupcu.
Prodavanjem preko Platforme Prodavac prihvata da vrši izdavanje i kreiranje svojih računa i druge dokumentacije koja neophodno prati robu/usluge putem softverskih alata i operativnih rešenja na Platformi, a koji se aktiviraju automatski prilikom naručivanja robe/usluga od strane Kupaca.
Radi izbegavanja bilo kakvih nedoumica Ugovorne strane potvrđuju da Ananas nema obavezu vršenja bilo kakvih drugih posredničkih aktivnosti osim aktivnosti koje su predviđene Ugovorom i ovim Opštim uslovima.
Prodavac je dužan da po prijemu narudžbenice kupca obezbedi i spremi za isporuku adekvatnu količinu i asortiman poručene robe, te da u ugovorenim rokovima omogući Ananasu odnosno kurirskoj službi angažovanoj od strane Ananasa preuzimanje robe radi dostave kupcu, odnosno da se odazove i pruži naručene usluge kupcu.
Ananas pruža prateće usluge iz oblasti elektronske prodavine i zaštite potrošača koje omogućavaju nesmetano i efikasno funkcionisanje elektronske prodavine i realizacije prava potrošača, a imajući u vidu, naročito zakonske obaveze Prodavca sa kojim potrošač direktno zaključuje ugovor o prodaji robe, odnosno pružanju usluga. Ove usluge Ananasa se pružaju za potrebe Prodavca, a naročito se odnose na informisanje potrošača, reklamacije, realizaciju prava potrošača na odustanak od ugovora, pomoć prilikom rešavanja potrošačkih prigovora, vansudsko rešavanje potrošačkih sporova kao i ostvarivanje zadovoljavajućeg nivoa korisničkog iskustva, kako potrošača tako i samih Prodavaca.
Naplata robe/usluga
Naplata robe i usluga prodatih kupcima preko Platforme obavlja se preko Institucije elektronskog novca (u daljem tekstu IEN) po izboru Ananasa, a na osnovu ovlašćenja kupca.
Posrednička naknada (sa obračunatim PDV-om) naplaćuje se automatskim zaduženjem uplaćenog iznosa vrednosti robe/usluge od strane kupca sa namenskog računa IEN u trenutku realizacije Odložene platne transakcije. Prenos preostalog iznosa sredstava koji pripada Prodavcu izvršiće se na dan realizacije Odložene platne transakcije i to najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je izvršena naplata.
Ananas ne prima novčana sredstva za Prodavca, već novčana sredstva prima IEN koja ih dalje izvršava po nalogu kupca, posredstvom Platforme, i na osnovu informacija koje Ananas dostavlja IEN-u.
U slučaju reklamacije u vezi sa platnom transakcijom od Prodavca, Prodavac se pored obraćanja Ananasu, može obratiti i svojoj poslovnoj banci, na čiji se zahtev utvrđuje tok transakcije novčanih sredstava primljenih od kupca tj. zaduženjem kupčeve platne kartice. Ananas je dužan da obezbedi da IEN u ugovorenom roku odgovori na zahteve dobijene od poslovne banke Prodavca.
Na osnovu ovlašćenja Kupca, posredstvom IEN-a, izvršiće se naplata celokupne vrednosti robe/usluga tako:
- što će od kupaca primati uplate prihvatanjem platnih kartica i/ili drugih platnih instrumenata putem servisa podržanih od strane IEN po izboru Ananasa;
- što će u slučaju kupovine robe/usluga i izbora opcije «plaćanje prilikom dostave» od strane kupca, primiti sredstva posredstvom kurirske službe, odnosno drugog ovlašćenog subjekta koji dostavlja robu odnosno pruža usluge kupcu, nakon otpreme otkupnih pošiljki – robe. Prenos sredstava će se izvršiti na poseban namenski račun za zaštitu korisnika sredstava koji se vodi kod IEN po izboru Ananasa.
Prodavac je saglasan da Ananas izvrši naplatu svog potraživanja po osnovu posredničke naknade sa PDV-om, iz naplaćenog iznosa vrednosti robe/usluga, a da se preostali deo sa namenskog računa IEN-a prenese na račun Prodavca najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je izvršena naplata.
Roba/usluge
Prodavac samostalno formira i određuje cenu robe/usluge.
Ananas ima pravo da privremeno ili trajno ukloni robu/usluge sa Platforme i preduzme druge aktivnosti prema Prodavcu koje smatra opravdanim ukoliko Prodavac na bilo koji način učestvuje u aktivnostima koje za cilj ili posledicu imaju ili mogu da imaju ograničavanje, narušavanje ili sprečavanje konkurencije, nepoštenu tržišnu utakmicu, protivne su dobrim poslovnim običajima i moralu, ili predstavljaju neki drugi vid nedozvoljenog postupanja.
Prodavac je dužan da rešava sve reklamacije kupaca u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i drugim relevantnim propisima. Kada reklamacija kupca bude izjavljena Ananasu, Ananas će bez odlaganja o tome obavestiti Prodavca, putem Platforme, koji je dužan da pristupi rešavanju reklamacije u skladu sa postupkom i rokovima propisanim pozitivnim propisima Republike Srbije.
Ananas se obavezuje da će o svim pravnim zahtevima kupca, a koji se tiču robe/usluga, obavestiti Prodavca bez odlaganja. U slučaju pokretanja sudskog ili drugog postupka od strane Kupca protiv Ananasa, Ananas će o tome obavestiti Prodavca, a Prodavac se obavezuje da će se uključiti u svaki postupak do kojeg dodje kao rezultat bilo kakvog zahteva ili prigovora kupaca a u vezi saobraznosti, kvaliteta, ispravnosti i/ili (ne)ispravnosti robe koju Prodavac prodaje putem Platforme. Prodavac je dužan i obavezuje se da će se uvek i bez izuzetka uključiti u razgovore i medijaciju sa kupcima kako do sudskih postupaka ne bi ni dolazilo.
Prodavac kao vlasnik robe odgovoran je za kvalitativno i kvantitativno stanje robe, ukoliko je ista preuzeta za isporuku u zapakovanom stanju koje je štiti od oštećenja, sve do trenutka predaje iste kupcu. Prodavac snosi rizik slučajne propasti stvari do predaje robe kurirskoj službi.
Stanje Robe
Prodavac je dužan da robu koju nudi i prodaje uvek ima na stanju i u količini dovoljnoj da zadovolji ugovoreno vreme isporuke. Ukoliko se ipak desi nestanak zaliha (out of stock) predmetne robe, Prodavac je dužan da o tome obavesti Ananas najkasnije u roku od 12 sati od trenutka nestanka zaliha. Prodavac je dužan da ponovo obezbedi robu na stanju u najkraćem roku, u suprotnom Ananas ima pravo da predmetni proizvod privremeno ili trajno isključi iz ponude na Platformi. Prodavac je dužan da obezbedi dovoljne zalihe robe tokom dogovorenih promotivnih aktivnosti. Ukoliko Prodavac ostane bez nekog proizvoda, dužan je da o tome odmah u elektronskoj formi obavesti Ananas. U slučaju da Prodavac ne postupi u skladu sa ovim svojim obavezama, isti je u obavezi da Ananasu nadoknadi svu eventualno pretrpljenu štetu, troškove i/ili kazne i/ili druge novčane iznose izrečene Ananasu i odgovornom licu kod Ananasa u postupku pokrenutom protiv Ananasa.
Informacije o robi/uslugama
Prodavac je obavezan da, na za to određenom mestu na Platformi, postavi potpune i istinite informacije o robi/uslugama, te odgovarajuće fotografije robe odnosno opis usluge u skladu sa ovim Opštim uslovima, korisničkim uputstvima i važećim propisima Republike Srbije. Prodavac je odgovoran za fotografije i sve ostale elemente prezentacije i nuđenja robe koje dostavi Ananasu. U opisu robe moraju biti istaknuti svi obavezni elementi propisani pozitivnim propisima Republike Srbije uključujući, ali ne ograničavajući se na deklaracije, znake, upozorenja, uputstva i slično.
Kada Prodavac postavi sve elemente vezane za robu/uslugu na Platformu, Ananas će proveriti prikazane elemente i ukoliko ih smatra prihvatljivim, odobriti prikaz i nuđenje robe/usluge na Platformi. Prodavac daje Ananasu ovlašćenje za korišćenje i prikazivanje fotografija robe/usluge na Platformi. Ananas može u skladu sa svojom poslovnom politikom korigovati sadržaj opisa i specifikacije robe/usluge ili dodavati fotografije istog proizvoda, bolje rezolucije, tako da sadržaj bude u skladu sa važećim propisima Republike Srbije.
Prodavac je dužan da neposredno pored prikaza robe/usluge na Platformi istakne cenu sa svim elementima u skladu sa Zakonom o prodavini i drugim relevantnim propisima Republike Srbije.
Prodavac nema pravo stavljati poveznice (linkove) koje vode na druge Internet stranice osim na one koje služe isključivo kao dodatni opis Robe/Usluge na Platformi, a Ananas zadržava pravo da ukloni takve poveznice (linkove) ili drugi nedozvoljen sadržaj na Platformi.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Platforma, izjave i garancije
3. Platforma
Platforma, njen sadržaj i izgled, softver i svi podaci na njoj su vlasništvo Ananasa ili ovlašćenih proizvođača softvera i isključivo Ananas ima pravo da istima raspolaže, koristi ih i upravlja i administrira njima. Ovim Opštim uslovima se ne stvara, ne konstituiše se, niti se prenosi bilo koje od vlasničkih, autorskih ili ostalih prava intelektualne/industrijske svojine na Prodavca.
Ananas daje mogućnost da Prodavci postavljaju, nude i oglašavaju svoju robu/usluge na Platformi radi prodaje kupcima prema korisničkom uputstvu koje je dostupno na Platformi. Ananas je dužan da Prodavcu pruži tehničku podršku za neometano korišćenje Platforme za sve vreme trajanja Ugovora između Ananasa i Prodavca.
Platforma može biti privremeno nedostupna ili dostupna u ograničenom opsegu, kao posledica radova na održavanju sistema, ili usled delovanja više sile, a u kom slučaju Ananas nije odgovoran za pretrpljenu štetu ili izmaklu dobit Prodavca ili troškove bilo koje vrste koji mogu nastati za Prodavca.
Ananas garantuje da će Ovlašćeno lice Ananasa primljene korisničke podatke Prodavca držati u tajnosti. Ukoliko Ovlašćeno lice Ananasa posumnja u neovlašćeno ili neodobreno korišćenje korisničkih podataka, tu informaciju će bez odlaganja dostaviti na zvaničnu email adresu Prodavca, a može i privremeno blokirati aktivnosti po osnovu korisničkih podataka Prodavca na Platformi.
Ananas se obavezuje da će otklanjati operativne probleme koji mogu nastati prilikom korišćenja Platforme. Ananas će pristupiti otklanjanju problema sa pažnjom dobrog privrednika. Pod operativnim problemima podrazumevaju se greške nastale od strane Ovlašćenog lica Ananasa, koje utiče na odvijanje poslovnog procesa na Platformi.
Prodavac može koristiti Platformu i njen softver samo u svrhu definisanu ovim Opštim uslovima i isti je dužan Ananasu nadoknaditi svu štetu nastalu usled korišćenja Platforme suprotno Ugovoru iOpštim uslovima. Ananas se obavezuje da će Prodavcu dati uputstva za ispravno i tehnički sigurno korišćenje Platforme i to postavljanjem tih uputstava na odgovarajuća mesta na Platformi. Prodavac se obavezuje da će koristiti Platformu u skladu sa uputstvima koje dobije od Ananasa, te da neće manipulisati podacima ili sadržajem Platforme na nedozvoljen način. Prodavac ne sme distrubuirati viruse ili drugi nedozvoljen sadržaj putem Plaftorme. Prodavac ne sme koristiti bilo kakve alate koji bi sistemski manipulisali sadržajem Platforme osim alate koji su odobreni od strane Ananasa. Prodavac je dužan da obaveštava Ananas o svim uočenim nepravilnostima u radu Platforme putem zvanične e-mail adrese Ananasa: office@ananas.rs.
Prodavac je u potpunosti odgovaran za sadržaj koji postavlja na Platformi i dužan je da pribavi sve potrebne saglasnosti i odobrenja ukoliko koristi sadržaj koji predstavlja intelektualnu svojinu drugog pravnog lica.
4. Izjave i garancije
Ananas izjavljuje i garantuje Prodavcu:
- Da će svoje ugovorne obaveze izvršavati sa pažnjom dobrog privrednika, blagovremeno, u optimalnim vremenskim rokovima;
- Da će se prilikom ispunjavanja svojih ugovornih obaveza poštovati odredbe primenjivih propisa Republike Srbije;,
- Da će u komunikaciji sa kupcima jasno naznačiti da nastupa kao Posrednik Prodavca za prodaju robe/usluga preko Platforme;
- Da će sve zahteve, reklamacije i upite koje dobije od kupaca vezano za robu/usluge dostavljati Prodavcu i to tako što će iste postavljati na odgovarajućim mestima na Platformi kojima Prodavac ima pristup;
- Da će ispunjavati svoje ugovorne obaveze na način i u obimu kako je predviđeno Ugovorom i ovim Opštim uslovima.
Prodavac izjavljuje i garantuje Ananasu:
- Da je isključivi vlasnik robe i da na robi ne postoje bilo koja prava trećih lica, uključujući ali ne ograničavajući se na zalogu, prava zadržanja,, službenosti i/ili tereti bilo koje vrste, prava preče kupovine ili razlučna ili izlučna prava trećih lica, da ne postoje pravni nedostaci na robi, te da robom može slobodno raspolagati i prodavati je, a u slučaju da pruža usluge da raspolaže odgovarajućim poslovnim, tehničkim, kadrovskim i drugim kapacitetima da iste pruža sa profesionalnom pažnjom, u naručenom obimu i rokovima, i najvišim standardima za predmetne vrste naručenih usluga;
- Da ukoliko je to primenjivo poseduje sve potrebne saglasnosti, dozvole, odobrenja i licence za prodavanje i promet robom/uslugama, da ne postoje bilo kakve prepreke, zabrane ili ograničenja od strane bilo kog trećeg lica ili nadležnog organa za promet robe/usluga, obavljanje delatnosti, kao i ispunjavanje prava i/iIi obaveza kako je regulisano ovim Opštim uslovima;
- Da je titular i nosilac prava na žig i svih drugih prava intelektualne svojine, odnosno da poseduje sva prethodna ovlašćenja od vlasnika takvih žigova i prava intelektualne svojine koja se odnose na robu/usluge, odnosno da nema zakonskih, ugovornih ili bilo kojih drugih prepreka za zaključenje Ugovora, kao i za ispunjavanje prava i/ili obaveza bilo koje ugovorne strane pod uslovima i na način kako je regulisano Ugovorom i Opštim uslovima;
- Da su za robu blagovremeno i u potpunosti obračunate i plaćene sve poreske i druge dažbine, akcize, carine i slično ukoliko je to primenjivo, kao i da će prilikom predaje robe kupcu ista biti ispraćena i snabdevena odgovarajućim računom i otpremnicom, odnosno ugovorom o kupoprodaji ukoliko je to primenjivo;,
- Da će robu nuditi i oglašavati na Platformi, isticati njenu cenu, svojstva, prodajne uslove i podsticaje, sniženja i akcije u skladu sa važećim propisima;
- Da će roba biti ispravno deklarisana, u odgovarajućem i originalnom proizvođačkom, transportnom i prodavačkom pakovanju, sa svim dozvolama, odobrenjima, atestima, homologacionim i sličnim zahtevima, dokazima o bezbednosti i sa svom potrebnom dokumentacijom za stavljanje robe u promet, sve u skladu sa primenjivim i važećim propisima Republike Srbije, te da roba ima odgovarajuće EAN kodove (artikla, komercijalno i transportno pakovanje i slično);
- Da će obezbediti blagovremenu isporuku u definisanim rokovima naručenih količina i vrste robe ujednačenog kvaliteta i standarda, i u rokovima upotrebe, koja je u pogledu svojstava u saglasnosti sa važećim propisima na tržištu koji definišu zdravstvenu i opštu bezbednost, uslove zaštite životne sredine, tehničke zahteve u pogledu proizvoda i ambalaže, kao i u saglasnosti sa drugim propisima koji važe za robu, te da roba ima svojstva koja odgovaraju podacima iz proizvođačke specifikacije i deklaracije na robi;
- Da će, u slučaju da postoji bilo kakav zahtev za pokretanje odgovarajućeg postupka ili odluka sudskih ili drugih nadležnih organa o odgovornosti zbog bilo kakvih nedostataka na i/ili u robi/uslugama ili postoji konačan nalaz renomirane kontrolne kuće – nezavisne laboratorije koja dokazuje da je šteta prouzrokovana propustima Prodavca i da postoji kakav nedostatak na robi/uslugama (koju mogu u svakom pojedinačnom slučaju angažovati zainteresovane strane), da preuzme odgovornost prema trećim licima i/ili kupcima ukoliko isti pretrpe štetu usled manjkavosti isporučene robe odnosno pruženih usluga;
- Da će roba ukoliko je to primenjivo biti ispraćena i snabedvena odgovarajućim uputstvima za upotrebu i montažu, garancijskim i servisnim knjižicama i uputstvima;
- Da će za robu/usluge obezbediti ispunjavanje svih potrošačkih prava i drugih prava kupaca po osnovu datih zakonskih i ugovornih garancija, saobraznosti robe, a sve u skladu sa propisima koji regulišu zaštitu potrošačkih prava i prava kupaca po bilo kom osnovu, kao i obezbediti mogućnost servisa i dostupnost rezervnih delova za robu ukoliko je primenjivo;
- Da će roba/usluga koja je prikazana i opisana na Platformi, u takvom stanju i sa takvim karakteristikama biti i isporučena/pružena kupcima;
- Da će se u svom poslovanju pridržavati svih važećih propisa Republike Srbije i standarda i načela dobre poslovne prakse.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.
Uvodne odredbe i definicije
Ovaj dokument sadrži Uvodne odredbe i Definicije iz Opštih uslova poslovanja Ananas platforme za prodavce. U njemu su objašnjeni osnovni pojmovi i principi koji regulišu poslovni odnos između Ananas platforme i prodavaca. Ovaj deo dokumenta pruža jasnu pravnu osnovu za sve dalje odredbe i pomaže prodavcima da razumeju ključne termine i pravila koja se primenjuju u okviru platforme.
1. Uvodne odredbe
Ovim „Opštim uslovima poslovanja Ananasa za prodavce’’ (u daljem tekstu: Opšti uslovi) definišu se standardni uslovi poslovanja Ananas E-commerce d.o.o. Beograd (u daljem tekstu: Ananas) koji se primenjuju na sve poslovne odnose između Ananasa kao posrednika i Prodavaca kao nalogodavaca.
Ovi Opšti uslovi su sastavni deo Ugovora o posredovanju u prodaji robe i usluga i o pratećim uslugama (u daljem tekstu: Ugovor) koji zaključuju Ananas i Prodavac (u daljem tekstu zajedno označeni i kao Ugovorne strane a pojedinačno kao Ugovorna strana).
Ananas je privredno društvo registrovano kod Agencije za privredne registre Republike Srbije koje u okviru svojih poslovnih aktivnosti Prodavcu nudi i pruža: usluge posredovanja (dovođenja u vezu) u prodaji robe odnosno usluga preko svoje Elektronske platforme pod nazivom ananas.rs (u daljem tekstu: Platforma), prateće usluge (dostava robe kupcima, oglašavanje, skladištenje i manipulacija robom) i ostale usluge.
Prodavac koji prodaje robu preko Platforme je privredno društvo ili preduzetnik registrovan kod Agencije za privredne registre Republike Srbije i zainteresovan je da na tržištu nudi i vrši prodaju svoje robe /usluga posredstvom i prema uslovima i pravilima Platforme.
Zaključenjem Ugovora sa Ananasom Prodavac potvrđuje da je pročitao Opšte uslove, da ih je u potpunosti razumeo i da je u svemu saglasan sa njihovom primenom na svoj poslovni odnos sa Ananasom.
Na ugovorni odnos između Ananasa i Prodavca isključena je primena bilo kojih opštih uslova Prodavca ili udruženja ili asocijacija kojima Prodavac pripada i sl., kao i bilo kojih drugih opštih uslova ili pravila istaknutih ili navedenih na računima, specifikacijama i sl. ili bilo kojim drugim dokumentima Prodavca.
Ananas zadržava pravo da u svakom trenutku izmeni i/ili dopuni Opšte uslove i da nove Opšte uslove objavi na Platformi, čime će novi Opšti uslovi zameniti dotada važeće. Novi Opšti uslovi stupaju na snagu i primenjuju se po isteku petnaestog dana od dana objavljivanja na Platformi i tim danom postaju važeći, primenjivi i obavezujući na poslovni odnos između Ananasa i Prodavca bez potrebe da isti budu posebno odobreni od strane Prodavca. U slučaju izmene Opštih uslova, Prodavac ima pravo da u roku navedenom u Ugovoru jednostrano raskine Ugovor i svoj poslovni odnos sa Ananasom dostavljanjem Ananasu pisanog obaveštenja, bez prava da od Ananasa potražuje bilo kakvu nadoknadu.
Između Ugovornih strana ne uspostavlja se bilo koji odnos ekskluziviteta ili prioriteta, niti se ovim Opštim uslovima Ananas obavezuje na bilo koji uspeh u pogledu obima i/ili količina prodate robe/usluga putem Platforme.
2. Definicije
Za potrebe razumevanja Ugovora i ovih Opštih uslova pojedini pojmovi imaju sledeće značenje:
Elektronska platforma - ananas.rs (Platforma) - skup informatičkih alata koji služi za operativne poslove prodaje, kao i za sve procese za upravljanjem bazom proizvoda i analitiku, na kojoj kupac može kupiti robu/usluge iz prodajnog asortimana Prodavca, drugih prodavaca sa kojima Ananas ima zaključen ugovor, kao i iz asortimana Ananasa;
Kupac – fizičko lice (potrošač), preduzetnik ili pravno lice koje kupuje robu/usluge preko Platforme;
Roba – roba koja se prodaje na Platformi, a čiji je isključivi vlasnik Prodavac sve do trenutka predaje iste kupcu i čiji je promet putem Interneta dozvoljen pozitivnim propisima Republike Srbije;
Usluga – usluga koja se prodaje na Platformi, čiji je pružalac Prodavac, i koja se pruža u korist kupca i čiji je promet putem Interneta dozvoljen pozitivnim propisima Republike Srbije;
Prateće usluge – usluge čiji je pružalac Ananas, a korisnik Prodavac, različite od usluge posredovanja koju, kao osnovnu, pruža Ananas;
Vrednost robe/usluga – ukupan novčani iznos po kom kupac kupuje robu/usluge (u koji je uključen PDV), po zaključenom ugovoru sa Prodavcem (po jednoj potvrđenoj narudžbenici);
Cena – cena pojedinačnog artikla Prodavca, istaknuta pored artikla na Platformi, u koji iznos je uključen PDV, bez troškova dostave;
Ovlašćeno lice Ananasa – lice ovlašćeno od strane Ananasa (bilo zaposleni ili treće lice koje po ugovornom ili drugom ovlašćenju nastupa ispred Ananasa) koje pristupa Platformi radi održavanja sadržaja Platforme, odnosno lica koja pružaju usluge u korisničkoj podršci Ananasa;
Korisničko uputstvo - uputstvo koje bliže opisuje postavljanje i nuđenje roba/usluga na Platformi kao i sprovođenje aktivnosti i usluga u skladu sa Ugovorom i ovim Opštim uslovima;
Institucija Elektronskog Novca (IEN) - pružalac platnih usluga kupcu, radi obavljanja prihvata sredstava na namenski račun IEN za zaštitu novčanih sredstava korisnika (kupca) otvoren kod Banke, i daljeg prenosa novčanih sredstava prema instrukcijama primljenim putem Platforme, u ime kupca;
Banka prihvatilac - finansijska institucija za pružanje usluge prihvata platnih kartica;
Internet prodajno mesto (IPM) – označava prodajno mesto na Internetu za koje se Prodavac obavezao da prihvata platne kartice i/ili druge platne instrumente putem servisa podržanih od strane finansijske institucije po izboru Ananasa;
Internet platna transakcija – označava platnu transakciju nastalu korišćenjem platne kartice i/ili drugog platnog instrumenta posredstvom Interneta;
Usluga prihvatanja platnih kartica na IPM Ananasa – usluga Institucije elektronskog novca koja omogućava prodaju robe/usluga kroz prihvatanje platnih kartica i/ili drugih platnih instrumenata kupca na IPM Ananasa;
Odložena platna transakcija – označava platnu transakciju za koju je kupac dao instrukciju (platni nalog) sa datumom izvršenja transakcije koji je u budućnosti. Taj datum izvršenja prenosa sredstava na račun Prodavca ne može biti kasnije od 30 dana od datuma transakcije (kada je kupac izvršio plaćanje robe).
Ove odredbe postavljaju osnovne pravne okvire koji su važni za prodavce na Ananas platformi. Za detaljnije informacije i primenu ovih pravila, preporučujemo da se upoznate sa celokupnim Opštim uslovima poslovanja.
Kataloški broj dokumenta:
Verzija dokumenta: 1.0
Datum izmene: 26.3.2025.
Da li ti je ovaj članak bio od koristi?
Nisi našao ono sto tražiš? Ukoliko imaš predlog za temu, možeš nam poslati ovde.