USPS uvodi povrate bez pakovanja – revolucija u e-commerce logistici

Počevši od jula 2025, američka poštanska služba USPS uvodi novi program Packageless Returns kojim omogućava besplatne povratke bez potrebe za kutijom ili omotom. Kupci mogu preuzeti besplatne poli-kese (polybag) na šalterima pošta, nalepiti pripremljenu nalepnicu i jednostavno ubaciti proizvod u kutiju za poštanski prijem. Ove kese se mogu koristiti za označene povrate – roba ulazi direktno u poštanski sistem bez dodatnog pakovanja, naknada ili konsolidacije. Program ne podržava povrat proizvoda koji su tečni, lomljivi, kvarljivi ili potencijalno opasni.

USPS je ranije eksperimentisao sa ovom postavkom u 2019. na 53 lokacije u Dalas okrugu, nudeći kese dve veličine: 12×15 inča i 15×22 inča. Na pitanje da li program prelazi iz probne faze u nacionalni rollout, zvaničnik USPS-a potvrdio je da se sistem širi i ubrzano se implementira u većem broju pošta — posebno za brendove i kompanije koje žele da poboljšaju korisnički povratni proces. Povratne pošiljke u poli-kesama su izuzete od taksi koje inače važe za nestandardne pakete (Nonstandard Fees)

Prednosti i izazovi za e-commerce prodavce i korisnike

Za korisnike, jednostavnost povrata znači manje komplikacija i manju potrebu za sopstvenim pakovanjem – što značajno olakšava proces reklamacija i vraćanja bez dodatnih troškova. Za trgovce, to može da znači povećanje zadovoljstva kupaca i smanjenje logističkih prepreka. Velike platforme i online prodavci vide ovo kao način da pojačaju lojalnost kupaca i pojednostave podršku u procesu povrata.

Međutim, pojedini komentatori upozoravaju da sistem može biti podložan zloupotrebama: korisnici bi mogli da vraćaju proizvode bez adekvatnog omota ili zaštićenja, što povećava rizik od oštećenja robe tokom transporta. To bi rezultiralo povećanim troškovima za prodavce i USPS, posebno za robu koja nije zaštićena kakvo je originalno pakovanje. Mnogi se pitaju koliko će ovaj model biti održiv u praksama masovne e-commerce logistike, posebno za proizvode sa krhkim pakovanjem.

Da li će se ovaj model usvojiti kao standard?

Iako USPS još uvek nije objavio zvaničnu listu svih lokacija gde je novi sistem dostupan, jasno je da se tržište povraćaja paketa menja. U eri kada se sve više robe kupuje online, pojednostavljeni povrat može postati standard usluge. USPS-ov model bez kutija i dodatnog pakovanja mogao bi motivisati američke trgovce da revidiraju svoje logističke tokove i podršku.

I dok će detalji primene, kriterijumi prihvatljivosti i moguće naknade biti važni za uspeh programa, ova promena signalizira da se tradicionalne poštanske usluge transformišu u fleksibilni partner e-commerce sektora. Trgovci bi trebali pratiti precizne smernice USPS-a i proceniti potencijalne rizike i koristi pre integracije ovih povraćajnih metoda u svoje procese.

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu