Najposećeniji e-commerce sajtovi u 2025 – Amazon i dalje na vrhu

Amazon i dalje vodi u globalnom e-commerce-u. Njegova mreža domena privlači ogroman deo poseta. Analize pokazuju i rast koncentracije na nekoliko mega-platformi. Procene govore da Amazon nosi oko 43% poseta među Top 20 sajtova. Prvih pet platformi uzima skoro 60% ukupnog saobraćaja. U vrhu su Amazon, Temu, AliExpress, eBay i Ozon. „Value“ igrači jačaju kroz niske cene i agresivne promocije. Top 10 lista izgleda ovako:

Poruka za brendove je dvostruka. Prisustvo na vodećim marketplace-ima postaje neizostavno za domet i akviziciju. Ipak, zavisnost od pravila platformi raste. Provizije, oglasni sistemi i isticanje ponuda direktno utiču na marže.

Zato je upravljanje profitabilnošću ključno. Optimizujte listinge po tržištu i jeziku. Isticanje cena u lokalnim valutama mnogi prodavci zanemariju, a trend je takav da su jasne politike povraćaja. Poboljšajte logistiku i rokove isporuke. Retail-media budžete planirajte precizno, uz testiranje bidova i kreativa.

Temu i AliExpress su se probili na sam vrh i donose brz rast kroz „value“ strategiju. Ipak, kupci i dalje cene poverenje i logistiku velikih igrača. Prime isporuka, pouzdan fulfillment i kraći rokovi ostaju snažni razlozi za izbor Amazona ili eBaya. Praktični pristup je hibridan. „Value“ platforme mogu služiti za akviziciju i test proizvode nižeg AOV-a. Amazon i eBay su dobri za skaliranje i zadržavanje kupaca. Fokus ostaje na NPS-u, isporuci i after-sales podršci.

Trendovi u 2025. potvrđuju već uspostavljenu „ligu šampiona“ u e-commerce-u. Ko pametno kombinuje velike marketplace-e, retail-media i logistiku, brže raste. Operativna disciplina odlučuje o profitu.

Izvor: Visual Capitalist – Amazon Reigns: The Most-Visited E-Commerce Sites of 2025; Voronoi & TalkMarkets

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu