Nemački e-commerce i maloprodajni gigant Otto objavio je da se u potpunosti povlači sa tržišta Holandije, gde je prisutan još od 1979. godine. Odluka dolazi kao rezultat dugotrajnih ekonomskih izazova, niskih profitnih margina i neispunjenih očekivanja u pogledu održivog rasta. Kao posledica ovog strateškog povlačenja, oko 70 zaposlenih iz holandske kancelarije suočiće se sa otkazima.
Digitalna transformacija nije bila dovoljna
Otto je u Holandiji započeo kao tradicionalni katalog brend, ali se s vremenom prilagodio digitalnom dobu prelaskom na e-commerce model. Iako je kompanija u Nemačkoj zabeležila značajne uspehe u online prodaji, sličan rezultat nije ostvaren u Holandiji. U pokušaju da revitalizuje svoje prisustvo, Otto je uveo i marketplace model, dozvolivši prodaju trećim stranama. Međutim, čak ni ovaj pristup nije bio dovoljan da osigura konkurentsku poziciju na holandskom tržištu, koje karakteriše snažna konkurencija i izrazita digitalna sofisticiranost potrošača.
Fokus na profitabilna tržišta
Povlačenje iz Holandije deo je šire revizije Otto strategije na evropskom nivou. Rast operativnih troškova i promena u ponašanju potrošača otežali su održivost poslovanja u pojedinim regijama. Odluka pokazuje da digitalna infrastruktura sama po sebi nije dovoljna – uspeh u e-commerce sektoru zahteva i dublje razumevanje lokalnog tržišta, navika kupaca i specifičnih izazova konkurencije.
Otto će sada usmeriti resurse ka tržištima na kojima ima jaču poziciju i veći potencijal za dugoročni rast. Iako se očekuje da ova promena neće drastično uticati na strukturu evropskog e-commerce pejzaža, ona šalje jasnu poruku: lokalna strategija je ključna, čak i za najveće igrače.