Manje online prodavnice u DACH regionu beleže pad prihoda

Dok veliki e-commerce igrači u Nemačkoj, Austriji i Švajcarskoj beleže stabilan rast, manje online prodavnice u DACH regionu suočavaju se sa padom prihoda. Prema podacima Ecommerce News Europe, prosečan pad iznosi 9% u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj aktivnih malih webshopova smanjen za 6%.

Uzroci su višestruki: rast troškova oglašavanja, veća konkurencija marketplace platformi i rast očekivanja potrošača po pitanju isporuke i korisničkog iskustva. Velike platforme kao što su Amazon, Zalando i Otto.de nude besprekornu logistiku i 24/7 podršku, dok manji igrači teško mogu pratiti te standarde.

Pored toga, pad potrošačke moći u regionu DACH, usled inflacije i rasta kamata, utiče na manju sklonost kupaca ka online kupovini kod manjih, nepoznatijih prodavnica.

Ipak, eksperti predviđaju da specijalizovane nišne prodavnice imaju šansu da prežive ako se fokusiraju na diferencijaciju, originalan sadržaj i lojalnost kupaca. Brendovi koji ulažu u storytelling, održivost i personalizaciju proizvoda mogu da održe stabilan prihod uprkos tržišnim pritiscima.

Zaključak: DACH region ostaje snažan e-commerce centar Evrope, ali jaz između velikih i malih prodavnica raste. Sledeće dve godine biće presudne za prilagođavanje i digitalnu transformaciju manjih trgovaca.

Izvor: ‘Smaller online stores in DACH struggle as revenue declines’

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu