E-commerce u Evropi porastao 7% – tržište prelazi 819 milijardi evra

Evropsko tržište e-commerce-a nastavilo je rast i u 2024. godini, sa ukupnim prometom koji je dostigao 819 milijardi evra, prema izveštaju organizacija Ecommerce Europe i EuroCommerce. Nominalno, e-commerce u evropi raste 7%, dok realni rast, nakon prilagođavanja inflaciji, iznosi oko 4%.

e-commerce u evropi

Najveći zamah beleže tržišta istočne i južne Evrope, uključujući Poljsku, Rumuniju i Španiju. Na ovim tržištima digitalizacija i dalje ima ogroman prostor za napredak. U zapadnoj Evropi rast je nešto umereniji, ali i dalje stabilan – tržišta poput Nemačke, Francuske i Holandije već su zasićena, pa je konkurencija visoka.

Zanimljivo je da mobilna kupovina (m-commerce) nastavlja da preuzima primat. Prosečan iznos porudžbine u 2024. godini porastao za 6%. Potrošači sve češće biraju brže opcije dostave i koriste digitalne novčanike umesto kartica.

Zaključak: E-commerce u Evropi ulazi u zrelu fazu, ali i dalje nudi prilike za rast – naročito u segmentima koji kombinuju lokalnu personalizaciju i održivost. Trgovci koji investiraju u optimizaciju mobilnih iskustava i zelenu logistiku verovatno će biti najveći dobitnici u 2025. godini.

Izvor: Ecommerce in Europe grows 7 percent

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu