Kineske platforme ubrzano šire magacine po Evropi (Shein, Temu, JD.com)

Kineske e-commerce platforme Shein, Temu i JD.com poslednjih meseci intenziviraju širenje svojih logističkih kapaciteta u Evropi. Njihova strategija je jasna: otvaranje velikih skladišta i distribucionih hubova širom kontinenta, sa ciljem da ubrzaju isporuke, smanje troškove povrata i dodatno učvrste svoju poziciju na evropskom tržištu. Samo u Ujedinjenom Kraljevstvu u 2025. godini zabeleženo je više od 200.000 kvadratnih metara novih zakupa, dok interesovanje raste i u Nemačkoj, Francuskoj i Poljskoj.


Lokalizacija kao ključ za brže isporuke

JD.com je u UK zakupio impozantnih 80.000 kvadratnih metara skladišnog prostora za svoj Joybuy brend, čime šalje jasnu poruku da je prisutan dugoročno. Istovremeno, logistički gigant GLP iznajmio je skoro 400.000 kvadratnih metara kineskim e-commerce kompanijama širom Evrope, a CTP, jedan od vodećih evropskih developera industrijskih nekretnina, izveštava da azijski zakupci čine oko 20% svih novih ugovora u poslednjih 18 meseci. Ovakvi podaci potvrđuju trend ubrzane lokalizacije i diversifikacije lanaca snabdevanja.

Glavni razlog za ovu ekspanziju je prilagođavanje očekivanjima evropskih potrošača. Kupci su sve manje spremni da čekaju dve ili tri nedelje na isporuku proizvoda iz Kine. Shein i Temu su prepoznali da brzina isporuke i jednostavnost povrata mogu napraviti ključnu razliku na tržištu. Lokalni magacini omogućavaju da se narudžbine isporuče za svega nekoliko dana, dok se povrati rešavaju brže i bez komplikacija za krajnjeg korisnika. To smanjuje psihološku barijeru kod potrošača i povećava verovatnoću ponovnih kupovina.

Izazovi za lokalne igrače

Za evropske i regionalne trgovce ovo predstavlja veliki izazov. Dolazak kineskih platformi sa kombinacijom niske cene i brze isporuke dodatno pritiska marže i tera lokalne brendove da pronađu načine da se diferenciraju. Jedna od mogućih strategija je fokus na kvalitet i održivost, kao i na dodatne vrednosti poput brze korisničke podrške, lokalnih garancija i personalizovanog sadržaja. Istovremeno, ova ekspanzija donosi i prilike – evropski logistički operatori, developeri i 3PL kompanije dobijaju nove klijente i dodatne izvore prihoda.

Zaključak je da kineske platforme sve ozbiljnije računaju na evropsko tržište i ulažu sredstva kako bi dugoročno bile konkurentne. Lokalni brendovi i trgovci moraju da odgovore strateški, kombinacijom diferencijacije, inovacija i ulaganja u korisničko iskustvo, jer era u kojoj su kineski proizvodi značili „dugo čekanje, ali niža cena“ polako odlazi u prošlost.

Unapredi svoje poslovanje uz Ananas.

Prijavi se u tri koraka i postani prodavac na Ananasu.

Prodaj na Ananasu