Prema izveštaju kompanije PYMNTS („The Prompt Economy™: How AI Agents Turn Conversation into Commerce“), evolucija e-commerce-a kreće od „promptova“ (korisničkih zahteva) ka „kupovinama“ (direktnim transakcijama koje AI asistenti izvršavaju – Purchase Economy). Model agentic AI-a omogućava korisniku da preko jednostavnog upita (npr. „Pronađi mi crnu mušku jaknu XL veličine, do 10,000 dinara vrednosti“) dovede do automatske kupovine. Dakle, bez klasičnog prikaza proizvoda ili prelaska na veb stranice ili prolazak kroz veb šopove.

Ovo menja način na koji brendovi i trgovci planiraju korisničko iskustvo: feed-ovi moraju biti optimizovani za „voice/conversation to commerce“, checkout treba biti instant, a podaci o korisniku i inventaru potpuno sinhronizovani. Struktura e-commerce kanala postaje više integrisana sa AI-platformama, što otvara prilike, ali i rizike. Samo neki od rizika koje analitičari navode su: manja kontrola nad korisničkim podacima, rastući zahtevi za transparentnost i lojalnost, teža optimizacija marketing kampanja.
Prelazak iz prompta u kupovinu znači da brendovi koji se adaptiraju ranije imaju značajnu prednost u novoj ekonomiji kupovine. Priprema podrazumeva čitav set tehničkih preduslova za ovakve poduhvate – kataloge sa tehnološkom spremnošću, API integracijama i AI-partnerstvima. Purchase Economy svakako predstavlja budućnost e-commerca.