Vesti
Wildberries uvodi „virtuelne kabine” za bolju interakciju kupaca
Ruski marketplace Wildberries pokreće novu funkciju – virtuelne kabine. Korisnici će moći da uđu u digitalni prostor, pregledaju proizvode i razgovaraju sa prodavcima u realnom vremenu. Ova inovacija je zamišljena da poveća angažman korisnika i da iskustvo online kupovine približi fizičkoj prodavnici. Wildberries je lansirao beta verziju virtuelnih soba u nekoliko regiona. Kupci mogu da […]
Pročitaj višeAbu Dabi testira dostavu dronovima: budućnost pametne logistike je stigla
Abu Dabi je pokrenuo pilot-projekat dostave pošiljki dronovima. Inicijativu vodi Integrated Transport Centre (ITC) pri Departmanu za opštine i transport, u saradnji sa kompanijom Load Autonomous. Prvi test uključio je dron koji je dostavio paket sa Al Samhe do Khalifa Industrial Zone Abu Dhabi (KIZAD). Koristio je robotičku ruku i napredan sistem navigacije kako bi […]
Pročitaj višeJack Ma se vraća u prvi plan u Alibabi: strategija fokusa na AI i konkurenciju
Jack Ma, suosnivač Alibaba grupe, vratio se u aktivnu ulogu u kompaniji nakon što je bio prilično povučen iz javnosti od 2019. godine. Njegov povratak ne znači da je ponovo zvanično na funkciji izvršnog direktora, ali prema izvorima bliskim Alibabi, Ma je ponovo značajno uključen u strateške odluke, posebno one koje se tiču veštačke inteligencije […]
Pročitaj višeEvropski parlament usvaja nova pravila za tekstilni otpad – obaveze za e-prodavce
Evropski parlament je 9. septembra 2025. konačno odobrio izmene Direktive o okviru otpada (Waste Framework Directive) koje uvode harmonizovane obaveze proširenog proizvođačkog odgovornosti (Extended Producer Responsibility, EPR) za tekstil i obuću. Ove izmene obuhvataju i nesamo EU-proizvođače nego i firme van EU koje prodaju tekstilne i obućarske proizvode putem e-commerce kanala. Pod novim pravilima, proizvođači, […]
Pročitaj višeTurski e-commerce u snažnom rastu: online prodavci se oslanjaju na marketplace
E-commerce tržište u Turskoj beleži impresivan rast i sve više pokazuje potencijal za dalji razvoj. Prema prvim podacima za 2025. godinu, online prodaja je porasla za čak 62% u lokalnoj valuti, dok je izraženo u evrima rast od 16%. Ovaj trend pokazuje da potrošači u Turskoj sve češće biraju online kanale za kupovinu, a to […]
Pročitaj višeEU i SAD trgovinska i poreska politika – novi okviri saradnje
Evropske institucije najavljuju novu politiku saradnje sa SAD-om u oblasti trgovine i oporezivanja. Tokom poslednjih dana pokrenuta su konsultacije i razgovori o novim okvirima koji bi uticali na digitalne usluge, prekogranični e-commerce, carine i poreske stope između EU i SAD. Planovi uključuju razmenu informacija o trgovinskim propisima, prilagođavanje tarifa za digitalne proizvode i razmatranje zajedničkih […]
Pročitaj više